اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان مولدسازی می‌شود

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری قم از مولدسازی اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان با اجرای ۱۰ پروژه سرمایه‌گذاری خبر داد.

علی رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه این تصمیم بر اساس سیاست مولدسازی اموال دولتی گرفته‌شده است اظهار کرد: این موضوع علاوه بر مولدسازی بخشی از اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان، موجب تسریع در روند اجرای هشت پروژه بسیار مهم هسته مرکزی شهر و بافت فرسوده خواهد شد.

وی افزود: بر اساس مصوبه ستاد بازآفرینی شهری ۱۰ بلوک از اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان در اختیار شهرداری قم قرار گیرد تا از طریق جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی نسبت به عقد قرارداد مشارکت در قالب ساخت مجتمع‌های تجاری مسکونی اقدام کند.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری قم خاطرنشان کرد: در این اراضی ۱۰ بلوک به مساحت ۴۰ هزار مترمربع عرصه با کاربری مختلط شهری در هشت طبقه شامل طبقه همکف تجاری و هفت طبقه مسکونی قابل احداث طراحی شده است.

رمضانی با اشاره به زمان‌بندی اجرای این پروژه، گفت: از ابتدای سال جاری طی فراخوان‌های عمومی، قرارداد سه بلوک برای اجرا منعقدشده است و مابقی بلوک‌ها نیز تا پایان سال به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

به گزارش ایمنا، اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان که در سفر ریاست جمهوری به شهر مقدس قم به‌عنوان پشتیبان طرح‌های بافت فرسوده قم به مدیریت شهری واگذار شد، با کار مشترک اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری قم در هشت پروژه بزرگ هسته مرکزی شهر قم نقش تسریع‌کننده را دارد.

بنا به پیشنهاد شهرداری قم و پذیرش اداره کل راه و شهرسازی استان قرار است ۱۰ بلوک از این اراضی برای سرمایه‌گذاری اختصاص داده شود.

کد خبر 674704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.