فعالیت‌های صنعتی در شهرک روی زنجان بدون اشکال نیست

مدیرکل محیط زیست استان زنجان گفت: آمار دقیقی از ارتباط میان بیماری و فعالیت شهرک روی در دسترس نیست، اما این به آن معنا نیست که فعالیت‌های صنعتی در شهرک روی بدون اشکال است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد رضا یافتیان در نشست خبری امروز _ پنج‌شنبه بیست‌ونهم تیرماه با اشاره به اینکه در شهرک تخصصی "روی" ۶۳ واحد فعال وجود دارد، اظهار کرد: پسماند حاصل از روی در روز ۵ هزار تن بوده که محل دفن آن در سر دهات است.

وی افزود: شهرک روی در موقعیت مکانی مناسبی نیست و جابه‌جایی شهرک روی امر بدیهی است، با این وجود اقدامات خوبی در این شهرک انجام شده است.

مدیرکل محیط زیست استان زنجان با اشاره به باز کردن فیلتر واحدها طی روزهای تعطیل در این شهرک، خاطرنشان کرد: پایش‌ها در شهرک روی جدی است و حساسیت برای صیانت از مجموعه است، اما اینکه در روزهای تعطیل یا غیرتعطیل مشکلات آلایندگی در شهرک بالا می‌رود را قبول ندارم.

یافتیان ادامه داد: از واحدهای مستقر در شهرک روی درخواست شده است تا ایستگاه سنجش شاخص آلایندگی هوا را در محل نصب کنند.

وی با بیان اینکه نظارت در حوزه کشاورزی و پایش آن بر عهده علوم پزشکی و جهاد کشاورزی است، اضافه کرد: تنها حفاظت از خاک بر عهده سازمان محیط زیست است.

مدیرکل محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه مبلغ قابل توجهی در اختیار صندوق ملی محیط زیست برای ارائه طرح‌های زیست‌محیطی است، گفت: این طرح در صورت تصویب نهایی به واحدی که درخواست تولید انرژی پاک را داشته باشد، پرداخت می‌شود.

کد خبر 674683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.