اتمام عملیات لایروبی و پاکسازی رودخانه شهر گرگان

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری گرگان از اتمام عملیات لایروبی و پاکسازی رودخانه شهر در سطح منطقه دو گرگان خبر داد.

احمد سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از اتمام عملیات لایروبی و پاکسازی رودخانه در سطح منطقه دو خبر داد و اظهار کرد: عملیات لایروبی و پاکسازی رودخانه در سطح منطقه دو حد فاصل پل توشن تا پل فتح باغ به طول پنج کیلومتر از بیستم خردادماه امسال با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر شش میلیارد ریال از خردادماه آغاز شده و به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: اجرای عملیات لایروبی در راستای طرح ارتقای بهداشت و سلامت شهری و جلوگیری از انباشت زباله و نخاله، آماده‌سازی مسیر عبوری رودخانه و جمع‌آوری گل، لای و شن ماسه مازاد انباشت شده در بستر رودخانه برای انتقال سیلاب‌های احتمالی انجام شد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: با توجه به رعایت نکردن نکات توسط بعضی از شهروندان که اقدام به رهاسازی زباله و نخاله در جداول و کانال‌های منتهی به رودخانه می‌کنند، شاهد انباشت زباله در بستر رودخانه هستیم.

سالاری تصریح کرد: بستر رودخانه با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای جلوگیری از انباشت زباله که باعث متصاعد شدن بوی نامطبوع برای ساکنان حاشیه رودخانه می‌شود، به طور مستمر با استفاده از ادوات و ماشین آلات شهرداری لایروبی می‌شود.

کد خبر 674678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.