نماسازی ضلع اصلی مسجد علی‌ابن ابی‌طالب (ع)  ۶ میلیارد ریال اعتبار

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان با اشاره به آغاز عملیات نماسازی ضلع اصلی مسجد علی‌ابن ابی‌طالب (ع) با هزینه‌ای بالغ بر شش میلیارد ریال، گفت: رعایت هماهنگی و توجه به نورپردازی، رعایت هندسه و ابعاد متناسب با فضای مسجد در اجرای این پروژه در نظر گرفته شده و تمام تمهیدات لازم مهندسی اندیشیده شده است.

حسن محمدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در طراحی نمای مساجد باید تناسب، مقیاس و ظاهر دلپذیر و مصالح عالی در نظر گرفت، زیرا نمای بیرونی مساجد از اهمیت زیادی برخوردار است و تأثیر بسزایی در زیبایی خیابان‌ها دارد.

وی افزود: طراحی نمای مسجد به‌صورت مذهبی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید تمام فاکتورهای زیبایی از دیدگاه منتقدانه و از فاصله‌های دور و نزدیک مورد بررسی قرار گیرد.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان با اشاره به آغاز عملیات نماسازی ضلع اصلی مسجد علی ابن ابی‌طالب (ع) با هزینه‌ای بالغ بر شش میلیارد ریال خاطرنشان کرد: طراحی نمای مسجد داری الزاماتی است و به عبارت طراحی بنای مسجد به عنوان نماد و نشانه شهری باید به‌گونه‌ای باشد که برای یافتن آن نیاز به تابلوهای راهنما نباشد همچنین رعایت هماهنگی و توجه به نورپردازی، رعایت هندسه و ابعاد متناسب با فضای مسجد نیز باید مورد توجه قرار گیرد که در اجرای این پروژه در نظر گرفته شده و تمام تمهیدات لازم مهندسی اندیشیده شده است.

وی اضافه کرد: در راستای مساعدت عمرانی به مساجد اعتبار ۱۵ میلیارد ریالی در نظر گرفته شده است و حدود ۸۰ درصد مساجد منطقه ۱۱ از این مساعدت بهره‌مند شدند.

کد خبر 674668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.