اهدای خون؛ نذر عاشقان حسینی / خراسان رضوی دومین مصرف‌کننده بزرگ خون کشور است

سرپرست اداره کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: همزمان با آغاز ماه محرم به منظور ترویج فرهنگ ایثار و اهدای خون و نیاز مبرم به مراجعه، دارندگان تمامی گروه‌های خونی به پایگاه‌های اهدای خون در گرم‌ترین روزهای سال، پویش نذر خون با شعار "اهدای خون، فرهنگ حسینی، نذر عاشقان" از امروز در خراسان رضوی آغاز شد.

سعید اصغریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: همزمان با آغاز ماه محرم به منظور ترویج فرهنگ ایثار و اهدای خون و نیاز مبرم به مراجعه، دارندگان تمامی گروه‌های خونی به پایگاه‌های اهدای خون در گرم‌ترین روزهای سال، پویش نذر خون با شعار "اهدای خون، فرهنگ حسینی، نذر عاشقان" از امروز در خراسان رضوی آغاز شد.

وی افزود: استان خراسان رضوی پس از استان تهران به سبب دارا بودن ۶۳ بیمارستان و مرکز درمانی متعدد و میزبانی از زائران میلیونی حضرت رضا (ع) از سراسر کشور دومین مصرف‌کننده بزرگ خون و فرآورده‌های خونی کشور است. هم‌اینک با توجه به افزایش مصرف خون و فرآورده‌های خونی در استان به دلیل سفرهای تابستانی و افزایش تصادفات جاده‌ای و کاهش تولید خون به دلیل مراجعه کمتر مردم در روزهای گرم سال، از دارندگان تمامی گروه‌های خونی خواستاریم به نزدیک‌ترین پایگاه محل سکونت خود مراجعه و همچون همیشه ما را در تأمین خون مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان یاری بخشند.

سرپرست اداره کل انتقال خون خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از عموم مردم به‌ویژه جوانان و بانوان به عنوان محور فرهنگی هر خانواده، دعوت می‌شود تا با شرکت در این پویش ضمن کمک به بیماران و نیازمندان به خون مروج این معروف پسندیده و سنت حسنه باشند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۱۳ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد شش پایگاه امام رضا (ع)، شهید سلیمانی، شهید کریمی، سناباد، امید و مهر در مشهد و پنج پایگاه در شهرهای سبزوار، تربت‌حیدریه، نیشابور، قوچان و گناباد استقرار دارند و دو مرکز اهدای خون نیز در شهرستان‌های تربت‌جام و کاشمر فعال است. استان ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری خراسان رضوی، سومین تولیدکننده خون در کشور پس از استان‌های تهران و فارس است.

کد خبر 674633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.