خدمات بهزیستی لرستان به ۹ هزار زن سرپرست خانوار و ۲۹۰ کودک کار

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی لرستان گفت: در استان لرستان حدود ۹ هزار زن سرپرست خانوار وجود دارد که بر اساس بعد خانوار، علاوه بر مستمری، خدماتی چون ودیعه مسکن ، درمان و لوازم خانگی دریافت می‌کنند.

فاطمه فولادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه حدود ۹ هزار زن سرپرست خانوار در استان خدمات ودیعه مسکن، درمان و لوازم خانگی در کنار مستمری دریافت می‌کنند، اظهار کرد: علاوه بر خدمات ذکر شده، بیمه‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار را نیز داریم که در این راستا حق بیمه حدود سه هزار و پانصد زن سرپرست خانوار روستایی و شهری را واریز می‌کنیم.

وی افزود: در راستای توانمندسازی شغلی زنان سرپرست خانوار نیز مشاغل خرد، خانگی و گروه‌های همیار و گروه‌های خودیار را داریم که در این راستا هم با تسهیلاتی که سازمان بهزیستی در اختیار این زنان قرار می‌دهد اقدام به ایجاد مشاغل یا تولید می‌کنند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی لرستان با اشاره به اینکه اورژانس اجتماعی یک خدمت تخصصی در سازمان بهزیستی است، خاطرنشان کرد :۱۲۰ نفر کارشناس زبده مددکاری و روانشناسی در زمینه‌های همسرآزاری، سالمندآزاری و کودک‌آزاری بصورت شبانه روزی و برخط خدمات ارائه می‌دهند.

وی تصریح کرد: اگرچه ما تنها متولی مناطق حاشیه‌ای نیستیم اما در این راستا پایگاه‌های خدمات اجتماعی را در مناطق حاشیه‌نشین و مناطق آسیب‌خیز برپا کرده که خوشبختانه و بر اساس طرح ۲۰۲۰ سازمان بهزیستی بهترین عملکرد را نسبت به سایر دستگاه‌ها در این مناطق داریم.

فولادی اضافه کرد: در بحث کودکان کار هم با وجودی که سازمان بهزیستی مسئول دبیرخانه کودکان کار است و بایستی دستگاه‌های دیگر هم در این زمینه همکاری کنند اما، تنها دستگاه فعال در این زمینه سازمان بهزیستی است؛ مصداق بارز هم اینکه ما پنج کارگروه را در این زمینه داشته‌ایم و دستگاه‌هایی که بایستی پای کار باشند حتی در جلسات شرکت نکرده‌اند.

وی از کاهش کودکان کار در استان خبر داد و افزود: اتفاقی که در این زمینه افتاده این است که ۶۵۰ کوک کار شناسایی شده در پایان سال ۱۴۰۰ به ۴۹۴ کودک تقلیل پیدا کرده‌اند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی لرستان ادامه داد: هم اکنون ۲۹۰ کودک کار تحت حمایت سازمان بهزیستی هستند که این کودکان خدماتی از جمله توانمندسازی خانواده‌ها، غربالگری بیماری‌های واگیر و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در دو مرکز حمایتی، در شهرستان خرم آباد دریافت می‌کنند و علاوه بر این در هشت پای گاه مناطق حاشیه نیز با توجه به ظرفیت‌های این مناطق و مشارکت سایر دستگاه‌ها خدمات اجتماعی ارائه می‌دهیم.

کد خبر 674601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.