پیشگیری از مهاجرت در راس سیاست‌های کاری مسئولان قرار گیرد

عضو شورای اسلامی شهرستان ارومیه گفت: پیشگیری از مهاجرت باید به یکی از سیاست‌های اصلی متولیان امر تبدیل شود، چراکه موجب رکود اقتصادی و کاهش تولید خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مقصود احمدی امروز _پنجشنبه بیست‌ونهم تیرماه_ در نشست خبری که با موضوع طرح هادی برگزار شد، اظهار کرد: مشکل اساسی روستاها مهاجرت به دلیل نبود امکانات است.

وی افزود: پیشگیری از مهاجرت باید به یکی از سیاست‌های اصلی متولیان امر تبدیل شود، چراکه موجب رکود اقتصادی و کاهش تولید خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهرستان ارومیه خاطرنشان کرد: باید با اعطای امکانات به روستاییان جلوی مهاجرت به شهرها گرفته شود، نباید به بهانه اندکی خارج از محدوده بودن جلوی رشد و توسعه روستاها را با نبود خدمات‌رسانی گرفت.

وضعیت گازرسانی سیلوانا رضایت‌بخش نیست

در ادامه یعقوب مرادآذر، عضو شورای اسلامی شهرستان ارومیه با بیان اینکه وضعیت گازرسانی به بخش سیلوانا رضایت‌بخش نیست، تاکید کرد: توجه به الحاقات جدید به محدوده روستاها و ارائه خدمات به ساکنان ضروری است. بیشتر روستاها با توجه به قوانین موجود نزدیک به ۵۰ درصد ساکنانشان از امکانات و خدمات قانونی محروم هستند.

وی اضافه کرد: روند اجرای طرح هادی در بخش سیلوانا کند بوده است، تعداد روستاها کم و اجرای این طرح از وضعیت خوبی برخوردار نیست.

زمینی در نازلو برای توسعه روستا نداریم

کریم کرامت، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهرستان ارومیه در این نشست تصریح کرد: هم‌اکنون داخل محدوده قانونی روستاهای بخش نازلو زمین برای توسعه روستا و ساخت‌وسازهای جدید باقی نمانده است.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید زمین‌هایی را به روستا الحاق و در اختیار روستاییان قرار دهد، چراکه با توجه به رشد جمعیتی در روستاها به مسکن و اراضی جدید نیاز است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهرستان ارومیه گفت: توسعه و الحاق اراضی باید ساماندهی و بر اساس یک برنامه‌ریزی منسجم و هدفمند در این راستا اقدام شود.

کد خبر 674598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.