جدال حق و باطل در آخرالزمان بر سر «سبک زندگی» است

استاد حوزه علمیه و فعال فرهنگی گفت: جدال حق و باطل در آخرالزمان بر سر سبک و روش زندگی است؛ گاهی دشمنان مستقیم به اعتقادات ما حمله می‌کنند، اما در بسیاری از موارد علنی و مستقیم این کار را انجام نمی‌دهند و هدف خودشان را به وسیله تأثیرگذاری در سبک زندگی شخص و به‌تدریج محقق می‌سازند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام محمد داستانپور در مراسم عزاداری شب دوم محرم هیئت باران، با اشاره به اهمیت سبک زندگی در عاقبت بخیری و سعادت فرد در دنیا و آخرت اظهار کرد: جمله‌ای را یکی از استراتژیست‌های صهیونیست نقل می‌کند که هر شخصی با هر مسلک، دین، آئین و مرامی می‌خواهید به ما تحویل دهید، ما طی یک سال روش زندگی را به سبکی که مشخص کرده‌ایم به او القا می‌کنیم و به این ترتیب هر چقدر هم که او معتقد یا مذهبی باشد، باز هم می‌توانیم "دین" را از او را بگیریم.

وی افزود: دعوای حق و باطل در آخرالزمان بر سر سبک و روش زندگی است؛ گاهی دشمنان مستقیم به اعتقادات ما حمله می‌کنند، اما در بسیاری از موارد علنی و به‌طور مستقیم این کار را انجام نمی‌دهند و هدف خودشان را به وسیله تأثیرگذاری در سبک زندگی شخص و به‌تدریج محقق می‌سازند.

این استاد حوزه علمیه و فعال فرهنگی ادامه داد: استراتژی و سیاست انگلیسی‌ها نیز به همین ترتیب است و یک نوع سبک زندگی را به خورد مردم می‌دهد که فرد با رغبت و تلاش، به سمت نابودی خود پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه نقل است در آخرالزمان بازار کفر و شرک داغ می‌شود، خاطرنشان کرد: می‌گویند کفر و شرک آن‌قدر زیاد می‌شود که برخی حتی از کارهایی که قوم لوط هم انجام ندادند، دفاع می‌کنند، ۵۰ سال پیش در اروپا هم اگر شخصی مرتکب هم‌جنس‌بازی می‌شد، مجازات سنگینی برایش در نظر می‌گرفتند، اما امروز به جایی رسیده‌ایم که هیچ فردی حتی نمی‌تواند مخالفت خود را با این کار کثیف اعلام کند.

داستان‌پور اضافه کرد: اگر سال‌ها پیش به‌طور مستقیم به ما و جامعه ما می‌گفتند که همجنس‌بازی کار خوبی است و مشکلی ندارد، تمام مردم با آن مخالفت می‌کردند، اما دشمنان کاری کرده‌اند که این عمل به‌تدریج وارد سبک زندگی افراد و برایشان عادی شود.

وی با بیان اینکه سبک زندگی به اندازه‌ای اهمیت دارد که دشمنان به‌طور جدی و تخصصی برای آن برنامه‌ریزیمی‌کنند و تولیدات ویژه‌ای برای آن دارند، تصریح کرد: تقابل حق و باطل امروز در میدان سبک زندگی خودش را نشان می‌دهد و به این شکل ما را از دین خود دور می‌کنند.

استاد حوزه علمیه و فعال فرهنگی با اشاره به اینکه آنچه که حر بن یزید ریاحی را نجات داد، ادب او بود، اظهار کرد: باور و اعتقاد حر به امام حسین (ع) همان بود و تغییری نکرد، اما به دلیل اینکه در سبک زندگی خود ادب به اهل بیت (ع) داشت و در زندگی آن را تمرین کرده بود، ادبش نسبت به حضرت زهرا (س) او را رستگار کرد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی حر آب و مسیر را به روی امام حسین (ع) و یارانش بست، هر اندازه که سیدالشهداء (ع) با او برای منصرف شدن از کارش صحبت کرد، فایده‌ای نداشت و در آخر حضرت یک جمله به او گفت که "مادرت به عزایت بنشیند." امام حسین (ع) می‌دانستند که حر با این جمله نجات پیدا می‌کند و می‌دانستند که ادب به حضرت زهرا (س) جزو سبک زندگی او است. حر در پاسخ گفت که چه بگویم به کسی که مادرش حضرت زهرا (س) است و این ادب، نجات‌بخش او شد.

کد خبر 674592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.