دو رکورد جالب در سال ۲۰۲۳ به نام مسی و رونالدو

در بسته خبری این هفته ورزش ایران و جهان، خبرهای مختلفی به چشم می‌خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

* در جریان برگزاری مرحله نهایی رقابت ماده ۱۰۰ متر مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا، حسن تفتیان موفق شد در جایگاه سوم این رقابت‌ها قرار گیرد و مدال برنز را از آن خود کند. فرزانه فصیحی نیز با ثبت زمان ۱۱.۳۹ ثانیه در جایگاه دوم قرار گرفت و دومین مدال تیم اعزامی کشورمان به این مسابقات را کسب کرد.

* فدراسیون بین‌المللی کشتی اسامی ۱۰ وزنه‌بردار برای بورسیه جهانی این رشته را اعلام کرد که نام رضا دهداد نایب قهرمان جهان در وزن ۱۰۲ کیلوگرم در آن دیده می‌شود. اسامی این وزنه‌برداران براساس شرایطی مانند قرار گرفتن در رنکینگ المپیک و عدم سابقه دوپینگ اعلام شده است.

* رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی ایران با حضور ۱۰۶ ورزشکار به میزبانی اردبیل برگزار شد که در پایان، اردبیل با کسب بیشترین مدال به مقام نخست رسید. در پایان این مسابقات محسن دادرس از اردبیل هم قوی‌ترین وزنه بردار ایران شد. سنگین‌ترین وزنه ثبت شده ۴۲۰ کیلوگرم بود.

* مهدی قایدی مهاجم بوشهری و گلزن فصل گذشته تیم فوتبال استقلال تهران که یکی از نفرات هجومی این تیم به شمار می‌رفت به دلیل عدم توافق باشگاه‌های استقلال ایران و شباب الاهلی امارات او که فصل گذشته به صورت قرضی در استقلال عضویت داشت، مجدداً به امارات باز خواهد گشت و این فصل در تیم شباب الاهلی توپ خواهد زد.

* تارنمای کتاب رکوردهای گینس به طور رسمی نام کریستیانو رونالدو را به عنوان پردرآمدترین ورزشکار سال ۲۰۲۳ در این کتاب ثبت کرد. براساس اعلام نشریه فوربس، رکورد درآمد رونالدو در سال ۲۰۲۳، حدود ۱۳۶ میلیون دلار (شامل ۴۶ میلیون دلار درآمد حاصل از فعالیت فوتبالی و ۹۰ میلیون دلار ناشی از فعالیت‌های خارج از زمین فوتبال) برآورد شده است.

* در فینال رقابت‌های تنیس ویمبلدون در بخش زنان، مارکتا وندروسووا، تینسور اهل جمهوری چک، به مصاف انس جابر، تنیسور اهل تونس که سال گذشته هم به فینال رسیده بود، رفت و موفق شد در دو ست پیاپی برابر بخت پنجم قهرمانی به برتری رسیده و عنوان قهرمانی رقابت‌ها را از آن خود کند.

* کنفدراسیون فوتبال آسیا، دوره الیت داوران فوتسال را از تاریخ بیستم تا بیست‌وچهارم تیرماه به مدت ۴ روز در کوالالامپور مالزی، مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار کرد. تعداد ۶ نفر از نمایندگان داوری جامعه فوتسال کشورمان در این دوره حضور داشتند.

* نشریه «گازتا دلو اسپورت» ایتالیا خبر داد مهدی طارمی ستاره ایرانی پورتو این روزها مورد توجه باشگاه میلان قرار گرفته و پیولی به دنبال جذب این مهاجم ملی پوش ایرانی است. اما باشگاه اینتر هم بعد از اینکه نتوانست چلسی را برای خرید لوکاکو با قیمت مناسب راضی کند مهدی طارمی آقای گل لیگ برتر پرتغال را جزو گزینه‌های خود قرار داد.

* تیم بوستون سلتیکس به احتمال زیاد، بالاترین قرارداد تاریخ لیگ اتحادیه ملی بسکتبال آمریکا را به جیلین براون پیشنهاد خواهد داد. ارزش قرارداد پیشنهادی بوستون رقمی حدود ۳۰۷ میلیون دلار است که براون، طبق آن در سال آخر، ۷۰ میلیون دلار از سلتیکس دریافت خواهد کرد.

* مسابقات دوچرخه‌سواری پیست بانوان قهرمانی کشور طی دو روز در پیست دوچرخه‌سواری آزادی برگزار شد و ۳۲ رکابزن از ۱۵ استان در دو رده سنی به رقابت پرداختند. در این دوره از مسابقات و در پایان دو روز رقابت تیم تهران در بخش تیمی رده سنی بزرگسالان با کسب ۱۰۲۵ امتیاز در صدر ایستاد، تیم خوزستان با کسب ۷۳۹ امتیاز دوم شد و خراسان رضوی نیز با ۷۰۱ امتیاز به مقام سومی رسید. در بخش جوانان نیز آذربایجان شرقی در رتبه نخست قرار گرفت، مازندران دوم شد و خراسان رضوی نیز در مقام سومی ایستاد.

* تیم ملی والیبال جوانان ایران با شکست ایتالیا با اقتدار و هشت برد متوالی قهرمان جهان شد و برای دومین بار روی سکوی نخست ایستاد.

* تیم ملی بسکتبال دختران زیر ۱۶ سال ایران، رقابت‌های کاپ آسیا دیویژن B را با چهار پیروزی در مراحل مقدماتی و نیمه نهایی پشت سر گذاشت و با شکست ۸۳-۶۰ در برابر فیلیپین در دیدار فینال، نایب قهرمان آسیا شد.

* در پایان رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جام امره پولیاک و رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی تیم ایران به ۲ مدال طلا، یک مدال نقره و ۲ مدال برنز دست یافت.

* تیم فوتبال نوجوانان ایتالیا با غلبه بر پرتغال در بازی فینال یوروی زیر ۱۹ سال، فاتح این تورنمنت شد.

* طی حکمی از سمت مدیرعامل کارخانه ذوب‌آهن، نیما نکیسا دروازه‌بان پیشین تیم ملی فوتبال ایران به‌عنوان مدیرعامل این باشگاه منصوب شد.

* در رقابت‌های پارادوومیدانی قهرمانی جهان که در پاریس در حال برگزاری است، الهام صالحی در ماده پرتاب نیزه کلاس F ۵۴ به مصاف حریفان خود رفت و با ثبت رکورد ۱۷.۰۸ به مدال نقره این رقابت‌ها دست یافت و توانست سهمیه پارالمپیک پاریس را نیز کسب کند.

* مراسم معارفه لیونل مسی با لباس اینتر میامی، ۳/۵ میلیارد بیننده داشته و رکورد رونمایی از کریس رونالدو با در لباس النصر عربستان با ۳ میلیارد بیننده را شکسته است.

* ژوزه میگل رئال تکسیرا که طی پنج فصل گذشته در کادر فنی تیم فوتبال سپاهان اصفهان حضور داشت، به جمع دستیاران فرهاد مجیدی در اتحاد کلبای امارات اضافه شد. تکسیرا دستیار امیر قلعه‌نویی در تیم‌های تراکتور تبریز و ذوب‌آهن اصفهان بود.

* فدراسیون جهانی تیراندازی اسامی کاندیداهای کمیسیون ورزشکاران این فدراسیون را اعلام کرد. برای عضویت در کمیته ورزشکاران فدراسیون جهانی ۲۹ تیرانداز در سه رشته تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی ثبت نام کردند که در این بین جواد فروغی از ایران در بین کاندیداها حضور دارد.

* اعضای تیم‌های ملی کاراته ایران برای حضور در نوزدهمین دوره مسابقات بزرگسالان و دومین دوره رقابت‌های پاراکاراته آسیا به میزبانی مالزی، تهران را به مقصد این کشور ترک کردند. نوزدهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی آسیا از سی‌ام تیر تا یک مرداد در ملاکا مالزی برگزار می‌شود.

* سجاد محمدیان با کسب عنوان نایب قهرمانی، آخرین مدال ایران در رقابت‌های پارادوومیدانی قهرمانی جهان را به خود اختصاص داد. بدین ترتیب تعداد مدال‌های کاروان ایران به عدد ۱۲ رسید و تیم کشورمان به ۴ طلا، ۶ نقره و ۲ برنز رسید.

* آژانس جهانی یکپارچگی تنیس (ITIA) سیدنی دورسیل، تنیسور آمریکایی را به دلیل نقض قوانین ضد دوپینگ به مدت چهار سال محروم کرد. این تنیسور در جریان مسابقات لیما (پرو) در نوامبر ۲۰۲۲ مورد آزمایش قرار گرفت. در نمونه A، بولدنون و متابولیت یافت شد که در لیست ممنوعه آژانس جهانی ضد دوپینگ قرار دارند.

* طبق اعلام مهدی تاج، هدایت ممبینی همراه با علی تارقلی‌زاده (مدیر دپارتمان روابط بین‌الملل) و وحید فدایی (خزانه دار فدراسیون) برای پیگیری بحث VAR راهی سوئیس شده است.

* درحالی که اخباری در خصوص ابطال انتخابات ریاست فدراسیون ژیمناستیک در برخی رسانه‌ها منتشر شد اما مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی این موضوع را تکذیب کرد.

* اولین دوره مسابقات ورزش‌های بیلیاردی قهرمانی کنفدراسیون جهانی ورزش‌های بیلیاردی (WCBS) ۲۰۲۳ از تاریخ بیست‌وسوم تا هفدهم جولای ۲۰۲۳ (بیست‌وششم تیر تا اول مرداد ۱۴۰۲) در آنکارا - ترکیه برگزار می‌شود. محل برگزاری این مسابقات مجموعه بیلیارد TBF در آنکارا خواهد بود. امیر سرخوش ملی پوش با تجربه و مطرح اسنوکر کشورمان که قهرمانی چند دوره آسیا و نایب قهرمانی مسابقات جهان را نیز در کارنامه خود دارد از طرف کنفدراسیون ورزش‌های بیلیاردی آسیا (ACBS) سهمیه حضور در این مسابقات را بدست آورده است.

* دختران اسنوکر ایران با کسب دو پیروزی و متحمل شدن چهار شکست به کار خود در مسابقات قهرمانی زیر ۲۱ سال قهرمانی جهان به میزبانی عربستان پایان دادند.

* بالاخره انتظار هواداران بایرن مونیخ به پایان رسید و این باشگاه با انتشار تصاویری از امضای قرارداد با کیم مین‌جائه اعلام کرد این مدافع ۲۶ ساله کره‌ای را به صورت رسمی به خدمت گرفته است.

* تیم‌های پالایش نفت آبادان و الماس کویر حدید یزد به ترتیب قهرمان لیگ برتر اسکواش باشگاه‌های کشور در بخش مردان و بانوان شدند.

* به گزارش شبکه اسکای اسپورت ایتالیا و نشریه توتواسپورت؛ بوفون ۴۵ ساله که هنوز یک فصل دیگر از قراردادش با تیم پارما باقی مانده است، پیشنهادی که از عربستان سعودی داشته را رد کرده و تصمیم خودش را برای بازنشستگی گرفته است، تصمیمی که تا چند روز آینده آن را اعلام رسمی خواهد کرد.

* نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۶ سال پسر آسیای مرکزی که به میزبانی شهر تاشکند، پایتخت ازبکستان، آغاز شده بود، با قهرمانی تیم ایران به پایان رسید.

* فیفا از آخرین رده‌بندی فوتبال جهان پرده برداشت که تیم ملی فوتبال کشورمان با ۱۵۵۶.۵۹ امتیاز همچنان در رده بیست و دوم دنیا و دوم آسیا قرار دارد. تیم‌های ملی آرژانتین، فرانسه، برزیل، انگلیس و بلژیک همچنان در جایگاه‌های اول تا پنجم جای دارند. ژاپن با ۴۰ امتیاز بیشتر از ایران در جایگاه نخست آسیا قرار دارد.

* مراسم افتتاحیه جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳ دیروز (پنجشنبه) در نیوزلند برگزار شد. این مراسم قبل از بازی افتتاحیه مسابقات برگزار شد که در آن تیم میزبان رقابت‌ها و تیم ملی نروژ به مصاف هم رفتند.

* به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی با کمان، هادی نوری عضو تیم ملی کامپوند پاراتیراندازی با کمان کشورمان در مسابقات قهرمانی جهان در چک با صعود به جمع ۱۶ بازیکن برتر این رقابت‌ها جواز حضور در پارالمپیک پاریس را کسب کرد.

* تیم ایران با کسب ۳ مدال طلا و ۵ مدال نقره بعنوان قهرمانی رقابت‌های کشتی آزاد جوانان قهرمانی آسیا در اردن دست یافت.

* تیم وزنه‌برداری بانوان استان خوزستان با کسب ۱۰ مدال رنگارنگ عنوان نخست مسابقات قهرمانی کشور در رده سنی بزرگسالان را کسب کرد.

کد خبر 674590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.