نگاه مدیریت شهری به زنان متأثر از دیدگاه دین به زن است

شهردار اصفهان با بیان اینکه امام‌خمینی (ره) و انقلاب اسلامی احیاگر حقوق زنان بودند، گفت: در دوران انقلاب اسلامی کارهای بزرگی رقم زده شد که یکی از آن‌ها احیای حقوق زنان بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده عصر امروز _چهارشنبه بیست‌وهشتم تیرماه_ در جمع بانوان توانمند شهر اصفهان اظهار کرد: در طول تاریخ ظلم و جفا در حق بانوان شده است، در این میان هیچ‌کس به اندازه خداوند متعال مدافع حقوق زنان نبوده است و اگر در تاریخ انبیا دقت کنید، کنار هر نبی یک زن قهرمان قرار دارد.

وی افزود: از آغاز خلقت در کنار حضرت آدم، نام حوا آمده است، در کنار نام حضرت ابراهیم (ع) به حضرت هاجر اشاره شده، همراه نام حضرت عیسی (ع)، نام حضرت مریم (س) آمده است تا پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) که نام‌های حضرت خدیجه و حضرت فاطمه زهرا (س) را کنار آنها می‌بینیم، همچنین در واقعه عاشورا که نام زنان دیده می‌شود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: جایگاه زنان در نزد هیچکس به اندازه پروردگار دارای شأن و جایگاه نبوده است و گروهی می‌خواهند با شعارهایی حول نام زنان، افکار عمومی را فریب دهند، البته برخی از برداشت‌های اشتباه و تنگ‌نظری‌ها وجود داشته که بهانه دست عده‌ای داده تا القا کنند، نگاه دین به زن تحقیرآمیز است.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن نام بانوانی همچون حضرت مریم (س)، حضرت هاجر و ام‌موسی را بیان کرده است، افزود: امام‌خمینی (ره) و انقلاب اسلامی، احیاگر حقوق زنان بوده است، در این دوران کارهای بزرگی رقم خورد که یکی از آن‌ها احیای حقوق زنان بود.

نگاه مدیریت شهری به زنان متأثر از نگاه درست دینی به زن است

قاسم‌زاده به نوع مواجه حضرت امام (ره) با مسائل زنان در بدو انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: این امام خمینی (ره) بود که در بدو انقلاب زنان را برای ورود به عرصه سیاسی و اجتماعی دعوت کرد.

وی خاطرنشان کرد: نگاه مدیریت شهری به زنان متأثر از نگاه درست دینی به زن است، بنابراین امیدواریم جایگاه زنان به درستی شناخته و معرفی شود.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه همه پیشنهادهای مطرح شده از سوی بانوان را در شورای مشورتی بانوان شهرداری پیگیری و آن را به اجرا و عمل نزدیک می‌کنیم، ادامه داد: شاه بیت همه سخنان و پیشنهادات در کل جلسه این بود که زنان موفق را در جامعه معرفی کنیم، شخصیتی از زن به نمایش بگذاریم که مدنظر فرهنگ و اعتقادات ما است، لذا امیدواریم با کمک فرهیختگان این حقیقت را رقم بزنیم.

وی اضافه کرد: جلسه امروز نشان داد این ظرفیت میان بانوان توانمند وجود دارد که فارغ از احساسات و هیجانات، پدیده‌ها را تحلیل کنند.

قاسم‌زاده ادامه داد: پیش شرط در ارتباط مؤثر به ویژه با جوانان پذیرش بدون قید و شرط، دیدن دنیا از طرف چشم مقابل و همدلی با آنهاست، در واقع باید فضا را برای شنیده شدن، دیده شدن و فهمیدن آنها ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: نوجوان باید دیده و فهمیده شود، احساس کند حکومت یا حاکمیت او را دوست دارد و به او بها داده می‌شود که حتی فرصت رشد دارد، در غیر این صورت اگر احساس کند ارزشمند نیست یا افسرده می‌شود یا عصیان می‌کند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: نسل جدید تنها زمان حال را مشاهده می‌کند و روان‌شناسان هم در انتخاب این شیوه و سوق دادن آنها به این سمت نقش دارند که باید با برخورد اندیشمندانه بتوانیم به حل مسائل این نسل بپردازیم.

شهردار اصفهان افزود: به‌زودی بزرگ‌ترین کافی‌شاپ ویژه دختران در محوری‌ترین خیابان اصفهان راه‌اندازی می‌شود.

کد خبر 674547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.