مبانی فکری خانواده‌ها هدف دشمن قرار گرفته است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: دشمن طی هشت سال دفاع مقدس و تحریم اقتصادی نتوانست به اهداف خود دست یابد و زمانی که با وحدت گفتمانی ملت ایران مواجه شد، تلاش کرد با هدف قرار دادن مبانی فکری خانواده در این وحدت گفتمانی اختلال ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع امروز _سه‌شنبه بیست و هشتم تیرماه_ در شب دوم محرم و مراسم هیئت فداییان امام حسین (ع) با اشاره به ضرورت آرمان‌گرایی در خانواده اظهار کرد: جامعه ما دارای ظرفیت برای جهش تمدنی در تاریخ است و امروز دچار یک سری چالش‌های در سطوح اول خود یعنی خانواده شده است در صورتی که نتواند در این حرکت اجتماعی خود را بازسازی کند قطعاً به بن بست خواهد خورد.

وی افزود: دشمنان در ابتدا سعی کردند از لایه‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی فشار را بر مردم ایران اعمال کند، در صورتی که اطلاع نداشتند، جامعه ایران با وجود تاسی از فرهنگ امام حسین (ع) زمانی که در لایه‌های سطحی با هجمه دشمن مواجه شود توانمندتر خواهد شد.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: در دیدار اخیر که خدمت رهبر انقلاب رسیدم، ایشان مهمترین وظیفه امروز را گسترش چتر انقلاب اسلامی بر سر قشر خاکستری دانستند و فرمودند اگر در این وظیفه کوتاهی کنید قطعاً در مسیر انقلاب اسلامی با مشکل روبرو خواهیم شد، ایشان تاکید کردند که دشمن امروز به دنبال تهاجم به گفتمان ما است.

مهدوی ارفع تصریح کرد: دشمن طی هشت سال دفاع مقدس و تحریم اقتصادی نتوانست به اهداف خود دست یابد و زمانی که با وحدت گفتمانی ملت ایران مواجه شد، تلاش کرد با هدف قرار دادن مبانی فکری خانواده در این وحدت گفتمانی اختلال ایجاد کند.

وی ادامه داد: امروز ضرورت دارد به برکت عزاداری امام حسین (ع) به تقویت مبانی فکری خانواده با تاسی از الگوی زندگی اهل‌بیت (ع) پرداخته شود، زیرا در خانواده امام‌حسین (ع) به گونه‌ای مسئله تربیت قرار داشت که از نوزاد شش ماهه گرفته تا حضرت عباس (ع), زمانی که اسلام در خطر بود برای حفظ آن به میدان آمدند و اسلام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: در صورتی که با تاسی از فرهنگ خانواده اهل‌بیت (ع) در ساختار سلول‌های بنیادی جامعه اصلاحاتی انجام شود قطعاً امت ما منسجم و قدرتمند زیر سایه امامی مدبر گام‌های بزرگی در مسیر تمدن اسلام برمی‌داریم.

وی تصریح کرد: بنیان‌های فکری، ارزشی و رفتاری انسان‌ها در خانواده شکل می‌گیرد، دشمن امروز سعی دارد با تغییر سبک زندگی اهداف خانواده را گمراه کند، در صورت رخداد این اتفاق شاهد هستیم که انسان‌هایی در جامعه حاضر خواهند شد که مانند مردم شهر کوفه در صورتی که منافع خود را در خطر دیدند مسلم ابن عقیل را تنها گذاشتند، در این راستا تقویت مبانی فکر خانواده در مواجه با تهاجم دشمن ضروری است.

کد خبر 674543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.