۳۰ درصد از فضاهای خالی ایستگاه‌های مترو به نفع مشاغل خانگی بهره‌برداری شود

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با بیان این پیشنهاد که می‌توان در بازارهای روز کوثر، جزیره‌هایی را به منظور فروش محصولات مشاغل هنری و صنایع دستی اختصاص داد، گفت: شورای اسلامی شهر بهره‌برداری از ۳۰ درصد فضاهای خالی موجود در ایستگاه‌های مترو به نفع مشاغل خانگی را تصویب کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیرحسین ماه‌آورپور امروز _چهارشنبه بیست‌وهشتم تیرماه_ در جلسه کمیته اشتغال و توانمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان ذیل کمیسیون آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: پیرو جلسات برگزار شده با فعالان حوزه اشتغال خانگی و توانمندسازی محلات مقرر شد که اقدامات بزرگ‌تری صورت بگیرد، اما موانع اختیاری نبوده و جزو بروکراسی‌های اداری است.

وی افزود: درصدد افزایش زمینه‌های کمک و تسهیل امور مشاغل خانگی هستیم که به عنوان یک پیشنهاد می‌توان در بازارهای روز کوثر، جزیره‌هایی را به مشاغل هنری و صنایع دستی به منظور عرضه و فروش محصولات اختصاص داد.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: همچنین در بازار معتبر و معروف همدانیان ۱۵ غرفه خالی برای استقرار مشاغل خانگی وجود دارد که می‌توان در این زمینه نیز با فعالان حوزه توانمندسازی مشارکت داشت.

وی ادامه داد: از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان درخواست داریم که اختیاراتی قانونی را از طریق تصویب مصوبه‌ای در زمینه بهره‌برداری حداکثری از حداقل ۳۰ درصد از فضاهای خالی موجود در ایستگاه‌های مترو به نفع مشاغل خانگی و توانمندسازی محلات، به سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان واگذار کنند.

به گزارش ایمنا، در ادامه این جلسه، برخی از اعضای کمیته توانمندسازی و اشتغال شورای اسلامی شهرستان اصفهان و معاونان فرهنگی مناطق ۱۰،۱۴ و ۱۲ به بیان نقطه نظرات، اهم مشکلات و راهکارهای خود برای تقویت حوزه اشتغال خانگی و توسعه توانمند سازی محلات پرداختند.

کد خبر 674506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.