دما در خوزستان به ۵۰ درجه می‌رسد

اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به ثبت دمای ۵۰ درجه سانتیگراد در این استان از اواخر هفته جاری، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل هواشناسی خوزستان، در اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان خوزستان آمده است:

«افزایش دما و وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر از پنجشنبه تا یکشنبه هفته آینده در مناطق جنوبی، غربی، مرکزی و بخش‌هایی از شمال استان قابل انتظار است، ضمن اینکه ثبت دمای ۵۰ درجه طی روز جمعه، شنبه و یکشنبه در مناطق مرکزی، غربی و جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

محمد سبزه‌زاری در این‌باره اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی به تدریج از روز پنجشنبه تا اوایل هفته آینده بار دیگر تقویت الگوی تابستانی را نشان می‌دهد؛ همچنین تا پایان هفته وزش باد در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی در برخی ساعات به صورت متوسط گاهی نسبتاً شدید خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: طی شبانه‌روز گذشته دزفول با ۴۹.۷ و ایذه با ۱۸.۵ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۴۸.۲ و حداقل ۲۹.۴ درجه سانتیگراد گزارش شده است.»

به گزارش ایمنا، موج گرما و وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر طی دو هفته اخیر در خوزستان همچنان ادامه دارد، به‌گونه‌ای که اداره کل هواشناسی خوزستان با صدور چند اطلاعیه نسبت به اهمیت این موضوع هشدار سطح زرد و نارنجی صادر کرده است.

کد خبر 674496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.