آغاز اعزام‌های هوایی عتبات بدون تشرف به کربلا در تاسوعا و عاشورای حسینی

سفر هوایی عتبات زیر نظر سازمان حج و زیارت در دهه اول محرم برقرار شد اما در این اعزام‌ها هیچ کاروانی در تاسوعا و عاشورای حسینی به کربلا اعزام نمی‌شود.

به گزارش ایمنا، ثبت‌نام سفرهای هوایی عتبات از سوی سازمان حج و زیارت برای محرم آغاز شد که در برنامه دور جدید اعزام‌ها، کاروان‌های رسمی هم‌زمان با تاسوعا و عاشورای حسینی در کربلا حضور ندارند و زائران کاروان‌ها در سایر اعتاب مقدسه عراق هستند.

زائران کاروان‌های هوایی، تاسوعا و عاشورا در کربلا نیستند

نبود کاروان‌های هوایی عتبات برای تشرف زائران به عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در کربلا در حالی است که بسیاری از زائران قصد تشرف به کربلا و زیارت امام حسین (ع) را در آن ایام دارند اما همه کاروان‌های هوایی زیر نظر سازمان حج و زیارت، سفرها را طوری تنظیم کردند که زائران در روزهای تاسوعا و عاشورا در کربلا نیستند.

برخی از دفاتر زیارتی مشکل تأمین پرواز را دلیل این امر می‌دانند و یکی از مسؤولان دفاتر اعزام زائران به عتبات با بیان اینکه هتل‌های ما در کربلا با کاروان‌های زمینی تکمیل شده است، می‌گوید: شرکت‌های هواپیمایی همکاری نکردند و ما نمی‌توانستیم ظرفیت خالی به امید برقراری سفر هوایی در نظر بگیریم.

هزینه سفر هوایی عتبات در محرم

هزینه سفر هوایی عتبات در این دوره ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است و با توجه به ادامه روند حمایتی دولت از سفرهای زیارتی، هزینه سفر هوایی عتبات تا پایان مرداد تغییر نمی‌کند.

نبود کاروان هوایی عتبات برای تشرف به کربلا در تاسوعا و عاشورای حسینی باعث شده تا بسیاری از مشتاقان با کاروان‌های غیرمجاز همراه و با هزینه بالا همچون بیست میلیون تومان راهی زیارت عتبات شوند.

افزایش ظرفیت کاروان زمینی عتبات در دهه اول محرم

البته تعداد کاروان‌های هوایی عتبات محدود و از همه استان‌ها انجام نمی‌شود و تاکنون نیز تهران و مشهد بیشترین متقاضی سفر زیارتی به عتبات به صورت هوایی را داشتند که البته به دلیل باز شدن دیرهنگام ظرفیت کاروان هوایی، برخی به صورت انفرادی و برخی هم با کاروان‌های غیرمجاز به زیارت می‌روند، البته ظرفیت کاروان‌های زمینی عتبات هم که در روزهای گذشته تکمیل شده بود، با تلاش دفاتر زیارتی افزایش یافت و چند کاروان زمینی برای زیارت عتبات در دهه اول محرم بازگشایی شد.

بسیاری از کاروان‌های موجود زیر نظر سازمان حج و زیارت حتی به صورت زمینی هم دیگر پذیرشی برای تشرف به کربلا در تاسوعا و عاشورای حسینی نداشته و این کاروان‌ها در نجف و کاظمین حضور دارند.

به گزارش ایمنا، اعزام زائران عتبات به صورت زمینی از استان‌های مختلف برقرار انجام می‌شود. اما سفر هوایی عتبات از تهران و مشهد پیش‌بینی شده است.

منبع: فارس

کد خبر 674475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.