مربیان تیم‌های ملی اجازه فعالیت در لیگ برتر را ندارند/ قصد داریم دوباره در آسیا مطرح شویم

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: مربیان تیم ملی باید مستقل از لیگ باشند و مربی ملی باید فقط برای تیم ملی باشد. هرگز اجازه حضور سرمربی تیم ملی در لیگ برتر را نمی‌دهم، حتی کمک مربیان نیز باید مستقل باشند. سعید ارمغانی مربی اخلاق مداری بود، از زحمات او تشکر می کنم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _چهارشنبه بیست‌وهشتم تیرماه_ نشست خبری جواد داوری رئیس فدراسیون بسکتبال با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. داوری در ابتدای جلسه در خصوص حضور ۱۶ ماهه خود در فدراسیون بسکتبال، اظهار کرد: حدود ۱۶ ماه از حضورم در بسکتبال گذشته که هر روز آن با سختی های زیاد گذشت، اما تلاش کردیم به شعار های خود در مجمع انتخاباتی عمل کنیم.

قصد داریم بسکتبال را دوباره در آسیا و جهان مطرح کنیم

وی ادامه داد: قصد داریم بسکتبال را دوباره در آسیا و جهان مطرح کنیم، نخست به دنبال کسب سهمیه های آسان تر هستیم، در راس همه اهداف باید خود و تفکراتمان را از آسیا جدا کنیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال با بیان اینکه در راستای برنامه ریزی برای برگزاری مسابقات سازمان لیگ را تشکیل دادیم، تصریح کرد: نیاز داشتیم برای برگزاری مسابقات در تمام سطح‌ها به روزتر باشیم. با سازمان لیگ حواشی از مسابقات دورتر می شود و کمک می کند تا به وظایف اصلی خود برای تیم‌های ملی بیشتر بپردازیم.

دلیلی ندارد ستاره رده سنی جوانان در بزرگسالان هم بدرخشد

داوری در خصوص استعدادیابی فدراسیون بسکتبال، گفت: استعدادیابی و پروسه آن مانند گذشته نیست که بازیکنان شناسایی و به صورت گلخانه‌ای وارد تیم ملی شوند. باید در کنار برگزاری مسابقات، گروه‌های استعدادیابی فعال باشند که این کار را تقریباً انجام دادیم. در علم روز استعدادیابی ثابت شده که در یک زمانی بازیکن باید شناسایی و ارزیابی شود، دلیلی ندارد ستاره رده سنی جوانان در بزرگسالان هم بدرخشد.

وی افزود: طرح‌هایی برای برگزاری مسابقات در رده های سنی پایه تدوین و اجرا شده که به واسطه این طرح‌ها، هیئت‌ها و تعداد زیادی بازیکن و مربی درگیر این رقابت‌ها می شوند. مرکز استعدادیابی و تشکیل تیم های پایه همین مسابقات هستند. کشورهای آسیایی بیکار نیستند و با هزینه های بالا روی تیم‌های پایه خود کار می کنند، اما ما ایرانی‌ها فاکتوری ویژه و خاصی به نام غیرت داریم که همیشه کارساز بوده است.

رئیس فدراسیون بسکتبال در رابطه با موفقیت تیم بسکتبال زیر ۱۶ سال دختران، اظهار کرد: سال گذشته همه اعزام‌ها را انجام دادیم و این مسیر ادامه دارد زیرا اعتقاد دارم بازیکنان باید بازی‌های زیادی داشته باشند، همین تیم دختران تدارکات خوبی داشت و اطمینان دارم اگر بازی‌های بیشتری داشت در فینال پیروز می‌شد، نوسانی که بازیکنان داشتند به خاطر تجربه کم بود.

مربیان هر دو سال باید در دوره بازآموزی شرکت کنند

داوری با اشاره بر اینکه امیدواریم در زمینه آموزش با فیبا آسیا همسو شویم، تصریح کرد: در این زمینه بحث رنگ بندی کارت‌ها مطرح شد که تا سال ١٤٠٣ اعتبار دارند و بعد از آن مربیان باید در دوره‌های بازآموزی شرکت کنند. این به‌روزرسانی در طبابت و در میان مهندسان هم وجود دارد که باید در ورزش هم موردتوجه قرار گیرد. مربیان هر دو سال باید در دوره بازآموزی شرکت کنند.

وی اضافه کرد: مقرر شده در هشت منطقه کشور دوره بازآموزی و دانش افزایی برگزار شود. طی ۱۶ ماه حضورم در فدراسیون بیشتر از ١٠٠ ساعت نشست برای آموزش داشتیم زیرا موضوع مهمی است.

سازمانی جدا برای بسکتبال سه نفره تشکیل دهیم

رئیس فدراسیون بسکتبال در خصوص تاثیر بسکتبال سه نفره برای توسعه بسکتبال، گفت: در آینده‌ای نزدیک باید سازمان جدا برای بسکتبال سه نفره تشکیل دهیم. بسکتبال سه نفره وارد المپیک شده و در کشورهای توسعه یافته ابراز خوبی برای گسترش بسکتبال است. سعی داریم برای تم ملی سه نفره مربی خارجی جذب کنیم و تیم سه نفره بانوان را به بازی‌های آسیایی هانگژو اعزام کنیم.

داوری با بیان اینکه میانگین سنی در تیم ملی باید ۲۶ الی ۲۵ باشد و این عدد برای تیم "ب" باید ٢٠ باشد، بر این اساس تغییراتی در ترکیب تیم ملی در زمان سعید ارمغانی آغاز شد که ادامه می دهیم.

اجازه حضور سرمربی تیم ملی در لیگ برتر را نمی‌دهم

وی ادامه داد: مربیان تیم ملی باید مستقل از لیگ باشند و مربی ملی باید فقط برای تیم ملی باشد. هرگز اجازه حضور سرمربی تیم ملی در لیگ برتر را نمی‌دهم، حتی کمک مربیان نیز باید مستقل باشند. سعید ارمغانی مربی اخلاق مداری بود، از زحمات او تشکر می کنم. در مورد قطع همکاری با این مربی اصلاً بحث تغییر نسل نبود، در جهت تسریع تغییر نسل اقدام به این کار شد. در مورد یک بند قرار داد ارمغانی اختلاف نظر وجود دارد که به زودی در نشستی بررسی می شود، اگر این مربی نتواند به ایران بیاید به صورت آنلاین بررسی می شود.

رئیس فدراسیون بسکتبال در رابطه با لیگ بانوان و مشکل عدم پرداخت قرارداد بانوان، اظهار کرد: طبق مصوبه سازمان لیگ، تیم ها اگر بدهی خود را تسویه نکرده باشند و کمیته انضباطی حکم محرومیت داده باشد، اجازه حضور دوباره آن‌ها در لیگ را نمی دهیم.

سهراب کیهانی مدیر کلی تیم‌های ملی بسکتبال شد

داوری از انتخاب سهراب کیهانی به عنوان مدیر کلی تیم‌های ملی بسکتبال خبر داد و گفت: کیهانی به زودی همکاری خود را آغاز می کند که تمام فعالیت های آرش بهادرزاده هم باید زیر نظر وی باشد. کیهانی یکی از بازیکنان تیم جوانان بوده است، از نفرات خاصی است که برای تصمیماتم مشاوره می گیرم. بعد از اینکه تیم ملی از لبنان بیاید تا اعزام مسابقات در اردو هستند، با در نظر گرفتن همه این مشغله‌ها این انتخاب صورت گرفته است، تفکرات کیهانی خیلی نزدیک به تفکرات ما است و بعید می‌دانم مشکلی پیش بیاید.

هاکان دمیر به قهرمانی و کسب افتخار در جام جهانی بسکتبال فکر می کند

وی با اشاره بر اینکه تیم ملی بسکتبال در جام جهانی افتخار آفرینی می کند، تصریح کرد: برنامه تدارکات تیم ملی نهایی شده است، تفکر خود من برای هر رویداد قهرمانی است.تیم فعلی با همدلی تمرین می‌کند، اگر حدادی هم برسد قطعاً حرف های زیادی برای گفتن دارد. هاکان دمیر که این ریسک را پذیرفته است، قطعاً به قهرمانی و کسب افتخار فکر می کند. مشکلات فدراسیون با اسپانسر قبل یک ماه و تیم پیش تمام شد و به زودی اسپانسر جدید معرفی می شود.

رئیس فدراسیون بسکتبال در جواب به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه شما بر فاکتور غیرت تاکید داشتید آیا حالا که کشورهای دیگر در حال پیشرفت هستند این فاکتور در ایران کارگشا خواهد بود یا خیر؟ گفت: در شرایط ۵۰ بر ۵۰ و یا حتی ۷۰ بر ۳۰ با این فاکتور برنده هستیم. در زمان بازی خود با این فاکتور به موفقیت های زیادی رسیدیم، بحث سخت افزاری خیلی مهم است، ما با شش تیم فقط یک سالن داریم.

داوری در خصوص انتخاب سهراب کیهانی و اینکه وی با مشغله های زیادی که در طبابت، کشتی و هیئت رئیسه بسکتبال دارد می تواند گزینه خوبی برای سرپرستی باشد؟ " گفت؛ دکتر کیهانی یکی از بازیکنان تیم جوانان بوده است. از نفرات خاصی برای تصمیماتم مشاوره می گیرم از جمله انتخاب دکتر کیهانی. بعد از اینکه تیم ملی از لبنان بیاید تا اعزام مسابقات در اردو هستند، با در نظر گرفتن همه این مشغله ها این انتخاب صورت گرفته است، تفکرات دکتر کیهانی خیلی نزدیک به ماست و بعید است مشکلی پیش بیاید.

کد خبر 674383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.