۱۶ هزار و ۸۳۷ واحد صنفی معامله املاک فاقد مجوز است

مشاور وزیر راه و شهرسازی در بخش مسکن گفت: ۱۷۴ هزار و ۳۸۴ واحد صنفی مشاور املاک بر اساس پالایش‌های صورت گرفته در کشور فعال است که از این تعداد ۱۶ هزار و ۸۳۷ واحد فاقد مجوز است.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سیدجواد سادات در دومین جلسه قرارگاه مسکن با موضوع ساماندهی بازار املاک و مستغلات اظهار کرد: تعداد ۱۶۰ هزار و ۱۰۹ توکن (امضای دیجیتال) برای مشاوران املاک صادر شده است (یک دفتر مشاور املاک می‌تواند بیش از یک توکن داشته باشد) و تعداد افراد و ۴۰ هزار و ۱۳۹ واحد فاقد توکن ثبت شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون تعداد ۲۱ هزار و ۲۶۸ بازرسی از مشاوران املاک انجام شده است، افزود: یک هزار و ۹۱۰ واحد مشاور املاک بدون مجوز قانونی پلمب شد و میزان جرایم تعزیراتی اخذ شده و برآورد تشکیل پرونده به میزان ۱۳۴ میلیارد و ۹۳۱ میلیون تومان برآورد شده است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در بخش مسکن در خصوص بخشی از ضوابط پیشنهادی در بخش ساماندهی بازار املاک و اسکان کشور بر اخذ کد رهگیری تمام معاملات انجام شده شامل خرید، فروش و اجاره تاکید کرد و افزود: تمام قراردادها باید دارای کد رهگیری باشد.

سادات همچنین با تاکید بر فعالیت بنگاه‌های معاملات املاک در واحدهای تجاری گفت: مقرر شده است همه مشاوران املاک شاغل در بنگاه‌های معاملات املاک، دارای مدرک دیپلم باشند و توسط واحدهای خود بیمه شوند.

به گفته وی، همه بنگاه‌های مشاور املاک و واحدهای صنفی فعال در این بخش مکلف به دریافت مجوز صنفی از درگاه ملی مجوزها هستند و اتحادیه اصناف شهرستان‌ها نیز در این خصوص همکاری و نظارت دارد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در بخش مسکن ادامه داد: در خصوص گران‌فروشی نیز باید به گزارش‌های مردمی توجه جدی شود.

در این نشست همچنین مدیران کل راه و شهرسازی وضعیت اجرای این سیاست را در استان‌های خود اعلام کردند و مقرر شد تا در هماهنگی بیشتر پلیس امنیت اقتصادی، پلیس اماکن، سازمان تعزیرات، دفاتر مشاوران املاک ساماندهی شود.

کد خبر 674372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.