رشد ۱۸۴ درصدی سودخالص بانک تجارت

براساس گزارش ۱۲ ماهه بانک تجارت در سال ۱۴۰۱، در سال ۱۴۰۰ سود خالص بانک تجارت چهار هزار ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است که در سال ۱۴۰۱ به عدد ۱۲ هزار ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است و در مجموع رشد ۱۸۶ درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در سال‌های اخیر روند گروه بانکی متفاوت شده است، آن دسته از فعالان بازار که در سال‌های گذشته در بازار سرمایه حضور داشتند به یاد دارند که بسیاری از بانک‌های کشور شامل زیان‌های سنگینی در صورت‌های مالی خود بودند البته هم اکنون نیز برخی از بانک‌های کوچک‌تر وضعیت مشابهی دارند اما برخی از بانک‌ها وضعیت متفاوتی در صورت‌های مالی خود دارند. با توجه به اینکه گزارش سه ماهه بانک تجارت هنوز منتشر نشده است نگاهی به گزارش ۱۲ ماهه آن خواهیم داشت.

درآمد تسهیلات بانک تجارت در دوره دوازده ماهه با رشد ۵۰ درصدی همراه بود و به عدد ۶۴ هزار میلیارد تومانی و در مقابل هزینه تسهیلات با رشد ۳۲ درصدی به ۴۱ هزار میلیارد تومان رسیده است. این موضوع نشان می‌دهد که خالص درآمد تسهیلات این بانک در سال ۱۴۰۱ روند مثبتی را به خود اختصاص داده و حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان بوده که نشاندهنده رشد ۹۶ درصدی را به خود اختصاص داده است. درآمد کارمزدها نیز به سطح هفت هزار ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال گذشته رشد ۷۱ درصدی داشته است. بنابراین درآمدهای عملیاتی این شرکت با رشد ۶۷ درصدی به ۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

در سال ۱۴۰۰ سود خالص بانک تجارت چهار هزار ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است که در سال ۱۴۰۱ به عدد ۱۲ هزار ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است و در مجموع رشد ۱۸۶ درصدی را تجربه کرده است.

رشد ۱۸۴ درصدی سودخالص بانک تجارت

میانگین پی بر ای گروه بانکی حدود چهار واحد است و بانک تجارت نیز در همین محدوده قیمتی قرار گرفته است، اگر بخواهیم محدوده قیمتی مشخصی را برای گروه بانکی مد نظر قرار بدهیم پیش بینی می‌شود در همین سطوح محدوده‌های کف قیمتی این گروه باشد و این احتمال وجود دارد که در آینده روند متفاوتی را نسبت به شرایط حال بازار به خود بگیرند.

رشد ۱۸۴ درصدی سودخالص بانک تجارت

بانک تجارت به سقف سال ۱۳۹۹ همچنان ۴۸ درصد زیر قیمت است و از خردادماه تا کنون نیز ریزش ۲۵ درصدی را تجربه کرده و این درحالی است که هم اکنون شاخص کل در محدوده سقف سال ۱۳۹۹ است.

رشد ۱۸۴ درصدی سودخالص بانک تجارت

کد خبر 674351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.