مصر میزبان بزرگترین مزرعه بادی جهان

به‌تازگی توافق نامه جدیدی میان دولت مصر و کنسرسیومی از شرکت‌ها برای ساخت بزرگترین مزرعه بادی در آفریقا و یکی از بزرگترین نیروگاه‌های بادی در جهان امضا شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر در حال تبدیل شدن به روش جدیدی برای تأمین انرژی کشورها شده است. به عبارتی، در سال‌های اخیر، بسیاری از کشورها نیروی مورد نیاز برای زندگی شهروندان خود را از طریق انرژی تجدیدپذیر تأمین می‌کنند. می‌توان گفت، انرژی پاک، مسیری سوی رشد و پیشرفت نه‌تنها کشورها، بلکه جهان است.

کشورهای غربی در طول سال‌ها بزرگ‌ترین حامیان انرژی پاک بوده‌اند، در حالی که در بسیاری از کشورهای در حال توسعه هنوز از این نوع انرژی استقبال چندانی نشده است. یکی از دلایل نبود استقبال، سرمایه گذاری نکردن مناسب در این مسیر عنوان شده است.

مصر یکی از این کشورهاست و به تازگی با کنسرسیومی از شرکت‌های انرژی برای ساخت بزرگترین مزرعه بادی در آفریقا و یکی از بزرگترین نیروگاه‌های بادی در جهان قراردادی را امضا کرده است.

مصر میزبان بزرگترین مزرعه بادی جهان

این قرارداد توسط سازمان انرژی‌های نو و تجدیدپذیر مصر، شرکت انرژی آینده ابوظبی، Masdar، Infinity Power و شرکت Hassan Allam به امضا رسیده است. به موجب این توافقنامه، قطعه‌ای زمین برای ساخت مزرعه بادی ۱۰ گیگاواتی اختصاص داده شده است. این طرح به مصر کمک می‌کند تا به هدف خود برای تأمین ۴۲ درصد انرژی از منابع تجدیدپذیر تا سال ۲۰۳۰ دست یابد.

انتظار می‌رود بزرگترین مزرعه بادی در آفریقا تا سال ۲۰۳۰ سالانه ۴۲ هزار و ۷۹۰ گیگاوات‌ساعت انرژی تولید کند. این میزان انرژی معادل با مصرف برق سالانه بیش از ۱۰ میلیون خانه است. مزرعه بادی همچنین انتشار کربن مصر را ۲۳.۸ میلیون تن کاهش می‌دهد که برابر با خروج ۵.۴ میلیون خودرو از صنعت است.

همچنین، انتظار می‌رود این مزرعه بادی علاوه بر مزایای زیست محیطی، تأثیر اقتصادی قابل‌توجهی داشته باشد. تخمین زده می‌شود که طی زمان ساخت و راه اندازی این پروژه ۱۰ هزار شغل و پس از راه‌اندازی آن حدود پنج هزار شغل دائمی ایجاد شود. علاوه بر این، مزرعه بادی آینده باعث صرفه‌جویی سالانه پنج میلیارد دلار در هزینه گاز مصر می‌شود. این هزینه را می‌توان برای سرمایه گذاری در سایر پروژه‌ها از جمله طرح‌های عمرانی مورد استفاده قرار داد.

کد خبر 674320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.