شهرآموزان امروز، شهرداران فردا خواهند بود

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در شهر دو عنصر شهرآموز و شهردار حضور دارند که شهرآموزان در آینده شهرداران شهر خواهند بود، همانطور که معلمان امروز، دانش‌آموزان دیروز هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی نباتی‌نژاد امروز _سه‌شنبه بیست‌وهفتم تیرماه_ در آئین اختتامیه اولین مدرسه تابستانه شهر پایدار اظهار کرد: از ابتدای حضور در شورای اسلامی شهر اصفهان، این دغدغه را داشتیم که روایت حکمرانی در شورا چه خواهد شد و آیا مدیریت شهری مشارکت‌جو خواهد بود یا خیر.

وی افزود: مانند کلاس درس که دو رکن دانش‌آموز و معلم در آن نقش دارند، در شهر نیز دو عنصر شهرآموز و شهردار حضور دارند که شهرآموزان در آینده شهرداران شهر خواهند بود، همانطور که معلمان امروز، دانش‌آموزان دیروز هستند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ایرادات حکمرانی در تعامل شهروند و شهردار، گفت: شهردار و شهروند حقوق متقابلی دارند، شهروندان از شهردار انتظار دارند که با سرعت و کیفیت به آنها خدمت ارائه کند و در مقابل شهردار انتظار دارد که شهروندان حقوق شهروندی را رعایت کنند، نکته این است که نباید بین شهروند و شهردار فاصله باشد.

وی با تأکید بر اینکه از ایده‌های خلاقانه دانش‌آموزان مستعد استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: دامنه خدمات شهرداری بسیار گسترده است.

نباتی‌نژاد تصریح کرد: شهردار اگر بخواهد شهر را مدرن کند، اما مشارکت مردمی در این مسیر همراه شهرداری نباشد، درنهایت باز هم رضایت عمومی نخواهیم داشت. در این مسیر برای کاهش فاصله شهروند و شهردار باید بستری فراهم شود؛ این مدرسه تابستانه شهر پایدار نیز یک بستر و دلیلی است تا فاصله شهرآموزان از شهرداری کمتر شود.

وی با بیان اینکه شهر اصفهان به لحاظ نیروی انسانی کارآمد یکی از مدرن‌ترین شهرها است، گفت: در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد یک پلتفرم تحت عنوان باشگاه شهراندیشان هستیم که درخواست داریم علاقمندان در این باشگاه ثبت‌نام کنند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در این باشگاه شهرداری و شهراندیشان در گفت‌وگو با یکدیگر ایده و پیشنهاداتی مطرح می‌کنند و با توجه به ایده‌ها در آن پلتفرم امتیازبندی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه روزی شهراندیشان، شهردار خواهند شد، افزود: در این برنامه نیز به هرکدام از ایده‌ها که کاربردی باشد، توجه ویژه خواهیم داشت، بنابراین از دانش‌آموزان دعوت می‌شود که گپ و گفتی باهم داشته باشیم و امید است که ارتباط، همکاری و دوستی ما تمامی نداشته باشد.

نباتی‌نژاد پس از شنیدن ارائه دانش‌آموزان از طرح‌های برتر شهر پایدار، اظهار کرد: پیشنهادی به دست‌اندرکاران برنامه ارائه کردیم تا پس از طرح پژوهش‌ها از سوی دانش‌آموزان، آن‌ها را به شهرداری منتقل کنند تا در چنین جلساتی مسئولان مربوط به حوزه‌های پژوهش‌شده نیز حضور داشته باشند.

وی در خصوص چالش‌های مدیریت شهری که می‌توان از ایده‌های شهرآموزان برای حل آن‌ها استفاده کرد، خاطرنشان کرد: مسائلی که امروز مطرح شد کلان‌مسئله‌هایی هستند که هرکدام از ما شاید بتوانیم بخش کوچکی از آن را حل کنیم، اما مسائلی وجود دارد که جزو مشکلات اصلی و پیش روی شهر است، مانند حاشیه‌نشینی، ترافیک و حمل‌ونقل، فرونشست، آسیب‌های اجتماعی، بهره‌وری و… که لازم است به آن ورود و ایده‌های خلاقانه خود را مطرح کنید.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی ما بحث اعتماد عمومی است، علی‌رغم اینکه مسئولان تلاش بسیاری می‌کنند و اتفاقات خوبی را نیز رقم زده‌اند، اما تصویری برای مردم به وجود می‌آید که رضایت و اعتماد مردم نسبت به اقدامات مسئولان، متناسب با تلاش‌های صورت گرفته و واقعیت‌ها نیست.

کد خبر 674307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.