دهیاری‌ها بسترساز نظام مردم سالاری دینی هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: دهیاری‌های ما بسترساز نظام حکومت مردم سالاری هستند و مردم اعضای شورای روستایی را انتخاب می‌کنند و شورا، دهیار را انتخاب می‌کند که این نمونه بارز مردم سالاری دینی است.

به گزارش ایمنا، محمدرضا جان‌نثاری امروز _سه شنبه بیست هفتم تیرماه_ در همایش دهیاران استان، اظهار کرد: انقلاب اسلامی از منظر الگوی ساختاری و تشکیلاتی از حکومت امیرالمومنین (ع) الگو می‌گیرد.

وی ادامه داد: همچنین از منظر انگیزشی و اعتقادی، عاشورا منشأ الهام و الگوی جمهوری اسلامی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: از آنجایی که انقلاب اسلامی به عاشورا گره خورده است وقتی ایام ماه محرم فرا می‌رسد حال و هوای خاصی را تجربه می‌کنیم.

جان‌نثاری تصریح کرد: انقلاب اسلامی دو بال دارد که یکی از آنها شهادت و عاشورا و دیگری مهدویت، انتظار و امید است.

وی در خصوص برگزاری انتخابات نیز گفت: حفظ نظام از اوجب واجبات است که نباید ساده از آن گذشت وای به حال کسانی که کاری می‌کنند که نظام اسلامی تضعیف شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی گفتمان بی‌بدیلی را به دنیا ارائه کرده، دکترین نظام ما بی‌نظیر و بر مبنای مردم سالاری دینی است.

وی وجود دهیاری‌ها را نمونه بارز مردم سالاری دینی دانست و عنوان کرد: مردم اعضای شورای روستایی را انتخاب می‌کنند و شورا، دهیار را انتخاب می‌کند که این نمونه بارز مردم سالاری دینی است.

جان‌نثاری خاطرنشان کرد: کجای دنیا از کمترین واحد تقسیماتی تا بزرگترین واحد تقسیماتی کشور مردمی اداره می‌شود، دهیاری‌های ما بسترساز نظام حکومت مردم سالار هستند، این فرهنگ مردم سالاری از روستاها شروع می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان متذکر شد: قوام این نظام مردم سالار به حضور مردم است بنابراین اهمیت انتخابات از منظر شرع، قانون، عقل، مصلحت، هویت ایرانی و … حائز اهمیت است.

وی از حضار پرسش کرد: چرا دشمن سعی می‌کند انتخابات برگزار نشود یا ضعیف برگزار شود یا اگر قوی برگزار شد آن را خراب کند؟ جواب این است که نظام جمهوری اسلامی الگوی جدیدی را به دنیا عرضه کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان تصریح کرد: در این کشور مردم سالاری دینی حاکم است و احکام اسلام با جمهوریت به منصه ظهور می‌رسد از این رو انتخابات بسیار مهم است.

وی یادآور شد: همه انتخاباتی که در جمهوری اسلامی برگزار شده سالم بوده البته بعضی سعی کردند آنها را مخدوش کنند.

جان‌نثاری گفت: برخی کشورها انتخابات اجباری دارند، اما در کشور ما اینگونه نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان متذکر شد: در اسفندماه سال‌جاری دو انتخابات در کشور ما برگزار خواهد شد که مقام معظم رهبری چهار راهبرد (امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت) را برای این دو انتخابات تعیین کرده‌اند.

جان‌نثاری عنوان کرد: در حوزه امنیت تکلیف معلوم است، باید تمامی مجریان و دستگاه‌های اجرایی از صدر تا ذیل، مردم، سازمان‌های مردم نهاد و … کمک کنند تا بستری فراهم شود تا انتخاباتی ایمن داشته باشیم و روز رأی‌گیری نیز تمامی شعب در امنیت صددرصدی بتوانند وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

وی با تأکید بر رکن سلامت در برگزار شدن انتخابات، گفت: آنهایی که تلاش می‌کنند سلامت انتخابات را در نظام اسلامی زیر سوال ببرند بدانند اینجا نه فرقه‌گرایی، نه قومیت گرایی، نه حزب گرایی و نه باند گرایی است؛ اینجا جمهوری اسلامی است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان ادامه داد: برای مجریان و ناظران انتخابات فرقی نمی‌کند چه کسانی رأی می‌آورند فقط مرٌ قانون باید اجرا شود.

وی بیان کرد: در جمهوری اسلامی افراد آگاهانه تصمیم می‌گیرند و جهاد تبیین در آن مقدس است اما مجری انتخابات بدون گرایش انجام وظیفه می‌کند.

جان‌نثاری افزایش مشارکت در انتخابات را رکن اساسی دانست و بیان کرد: همیشه مشارکت امر مهمی بوده اما این دوره خاص است.

وی «خود اکثریت پنداری» را ترفند دشمن برای مردم دانست و عنوان کرد: طبق نظرسنجی در خصوص حجاب و عفاف بالای ۸۷ درصد از مردم اصل حجاب را قبول دارند اما بالای ۶۰ درصد افراد معتقدند سایر مردم حجاب را قبول ندارند این همان دام خود اکثریت پنداری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: دشمن می‌گوید مردم در انتخابات شرکت نمی‌کنند و انتخابات سردی خواهیم داشت اما طبق نظرسنجی‌ها شاهد مشارکت بسیار خوب مردم خواهیم بود.

جان‌نثاری افزود: رسانه‌ها بالاخص رسانه ملی باید باعث شکست خود اکثریت پنداری دشمن شوند و دشمن تمام تلاش خود را کرد تا چشم همگان را بر راهپیمایی باشکوه ۱۳ آبان و ۲۲ بهمن ماه ببندد در صورتی که پس از اغتشاشات شاهد باشکوه‌ترین حضور مردم در حماسه‌های ملی بودیم.

وی با بیان اینکه در مشارکت اصل بر حضور مردم است، بیان کرد: اگر اسیر دعواهای بیهوده شدیم اصل مشارکت را از دست می‌دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: دهیار محترم ما وظیفه دارد مردم را بسیج کند تا در انتخابات شرکت کنند و هیچکس به اندازه یک دهیار این قدرت را ندارد زیرا شانه به شانه با مردم زندگی می‌کند.

جان‌نثاری خاطرنشان کرد: بایستی امروز مراقب موقعیت تاریخی خود باشیم و تلاش کنیم تا مشارکت در انتخابات به عنوان یک ضربه محکم به استکبار تلقی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان متذکر شد: اگر مسلمان هستیم، اگر ایرانی هستیم، اگر به هویت خود افتخار می‌کنیم و به امنیت و منافع ملی کشورمان علاقه مند هستیم باید کاری کنیم تا این انتخابات پرشورتر از همیشه برگزار شود.

جان‌نثاری افزود: از این رو دهیاران سعی کنند مشکلات مردم را رفع و دستاوردهای نظام اسلامی و هویت ملی را برای همگان بازگو کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: اگر یادآوری دقیقی کنیم که چه بودیم و به کجا رسیدیم متوجه می‌شویم که بزرگترین دستاورد نظام اسلامی چیست.

وی خاطرنشان کرد: در دوره پهلوی به دلیل ارتباط بسیار میان کشور ما و صهیونیسم، به حجاج ایرانی «اخ الیهود» می‌گفتند اما امروز پرچم مبارزه با استکبار بر دست نظام جمهوری اسلامی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان متذکر شد: آمریکاییان در کشور ما «حق توحش» می‌گرفتند اما امروز مقابل نظام جمهوری اسلامی زانو می‌زنند و جرأت ندارند یک متر در خاک و فضای کشور ما وارد شوند.

جان‌نثاری افزود: در همین اصفهان ما در بسیاری از مراکز بهداشتی پزشک متخصص نبود و پزشک عمومی از هند، پاکستان، بنگلادشی و … مردم ما را درمان می‌کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: اما امروز به نقطه‌ای رسیدیم که گردشگر پزشکی از کشورهای مختلف پذیرش می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما از ذلت مقابل آمریکایی‌ها به عزت در دنیا رسیده‌ایم، گفت: البته مشکلات هم وجود دارد و مردم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند، اما هویت اسلامی اصل دیگری است.

جان‌نثاری افزود: دشمن می‌خواهد اصل نظام نباشد، از این رو باید مراقب کلیت نظام باشیم، چگونه می‌توانیم جواب ۲۴۰ هزار شهید را بدهیم آنجایی که می‌گویند ما تکه تکه شدیم تا این نظام برای شما بماند.

وی تصریح کرد: از این رو مشارکت در انتخابات را جدی بگیرید زیرا دشمن برنامه‌ریزی دقیقی برای نظام ما دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان بیان کرد: اگر مشکل اصلی کشور ما اقتصاد و معیشت است چرا دشمن شعار زن زندگی و آزادی را سر می‌دهد. دشمن می‌خواهد نظام از درون متلاشی شود، وقتی جوان مملکت بی‌غیرت شد دیگر نمی‌تواند در برابر استکبار ایستادگی کند.

وی با تأکید بر اینکه همه در برابر جمهوری اسلامی مسئول هستیم، گفت: دهیاری جایگاه کوچکی نیست، خواهر و برادر دهیار شما می‌توانید در دانه دانه رأیی که در صندوق آرا انداخته می‌شود نقش داشته باشد.

کد خبر 674306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.