اولین همایش تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی شهرستان نائین برگزار شد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نایین گفت: اولین همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی شهرستان نایین با حضور ۳۵۰ نفر متشکل از پیرغلامان، هیئات امنا، مردم‌ و مسئولان شهرستان برگزار شد.

مهدی ربیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اولین همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی شهرستان نائین با حمایت مسئولان شهرستان به‌ویژه امام جمعه و فرماندار، شورای هیئات مذهبی و شهرداری‌های نائین و بافران در رواق فاطمیه امامزاده سلطان سید علی (ع) برگزار شد.

وی افزود: جمعیت حاضر در این برنامه بخش کوچکی از پیرغلامان شهرستان نائین است، زیرا فضای برگزاری مراسم ظرفیت تمام پیرغلامان هیئات مذهبی شهرستان نائین را نداشت، لذا از هر هیئتی پنج پیرغلام بالای ۷۰ سال با اولویت مسن‌ترین انتخاب و در این برنامه حضور یافتند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نائین با اشاره به حضور ۳۵۰ نفر از پیرغلامان شهرستان در این مراسم، مراسم، اضافه کرد: برخی از پیرغلامان با این عنوان که تنها برای امام حسین (ع) خدمت کردند در این برنامه حاضر نشدند و برخی خود را لایق شال و حضور در برنامه ندیدند.

وی در ادامه گفت: پیرغلامان حسینی حاضر در این مراسم از چهار دهستان تابع شهرستان نائین، بخش مرکزی، بخش انارک، شهر بافران و روستاهای مزرعه امام، هماباد، چوپانان، نیستانک و دیگر روستاها حضور یافتند.

ربیعی افزود: ۱۱۵ نفر برای حضور در این مراسم از پیرغلامان، روحانیان، طباخان، تعزیه‌خوانان، چاووش‌خانان و دیگر افراد شناسایی شدند و در این جمع، مسن‌ترین روحانی شهرستان، همچنین قدیمی‌ترین چاووش خان شهرستان با ۹۸ سال سن حضور داشتند.

کد خبر 674300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.