هدف از نظام گردشگری در طرح «تکام» تولید ثروت برای روستائیان است

مشاور قرارگاه جهادی وزارت کشور گفت: در حوزه گردشگری می‌توانیم چندین برابر نفت درآمد داشته باشیم، از رو تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با وزارت میراث فرهنگی منعقد کردیم که دقیق، عمیق و ظریف است که می‌تواند تحول‌آفرین باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اصغر بهنام‌نیا امروز _ سه‌شنبه بیست‌وهفتم تیرماه _ در همایش دهیاران استان اصفهان که به مناسبت گرامیداشت روز دهیاری‌ها در دانشگاه آزاد نجف‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: در طرح تکام (توانمندسازی و کارآفرینی) ۱۶ نظام مطرح است که باید در روستاهای کشور پیاده شود.

وی افزود: از مدیرکل دفتر روستایی و امور شوراهای استانداری اصفهان که صف‌شکن و پیشگام اجرای این طرح شدند تشکر می‌کنم.

مشاور قرارگاه جهادی وزارت کشور با تأکید بر اینکه باید در روستا ثروت‌سازی شود، خاطرنشان کرد: در حوزه گردشگری چندین برابر نفت می‌توانیم درآمد داشته باشیم، هدف از نظام گردشگری در طرح «تکام» تولید ثروت برای روستا و روستاییان است، از رو تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با وزارت میراث فرهنگی منعقد کردیم که دقیق، عمیق و ظریف است و می‌تواند تحول‌آفرین باشد.

بهنام‌نیا اضافه کرد: در طرح «تکام» در حوزه گردشگری پنج محور پیش ینی شده است که باید در روستا اجرایی شود و استاندار، فرماندار، بخشدار و دهیار براساس این محورها سنجش می‌شوند.

وی نخستین محور این طرح را آموزش گردشگری دانست و افزود: طبق این طرح باید هر ماه ۱۰۰ نفر در حوزه گردشگری توسط استادان این حوزه آموزش ببینند. این افراد در کارگاهی پنج ساعته به صورت عملی آموزش می‌بینند که مقدمه‌ای برای ورود به کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای رشته گردشگری است.

مشاور قرارگاه جهادی وزارت کشور ادامه داد: این کارگاه می‌تواند مقدمه‌ای برای تشکیل شرکت گردشگری باشد و برای شرکت‌کنندگان گواهینامه نیز صادر خواهد شد.

بهنام‌نیا تصریح کرد: بحث دوم انواع گردشگری در کشور است، امروز در جهان گردشگری زبان داریم. در دنیا مردم علاقه‌مند هستند تا زبان و گویش‌های مختلف را بیاموزند و برای این امر هزینه پرداخت کنند، لذا به دنبال توسعه این نوع گردشگری در کشور هستیم.

وی گفت: منابع مالی این طرح از منابعی که در اختیار وزارت میراث فرهنگی است با همکاری استانداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تأمین خواهد شد. پیشرفت دنیا مرهون شاه کلید شناسایی چالش، تبدیل به قدرت و ایجاد ثروت است، ما نیز آنچه در قرارگاه جهادی در توان داریم را به میدان خواهیم آورد.

کد خبر 674218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.