سنگاپور در مسیر توسعه هوش مصنوعی

سنگاپور در تلاش است از طریق طراحی فناوری، آموزش برنامه‌ریزی و ایجاد نهادهایی برای افزایش همکاری‌های میان انسان و ابزارهای تکنولوژیک و در نهایت بهبود سازگاری با رویکرد ملت هوشمند به توسعه هرچه بیشتر هوش مصنوعی در کشور کمک کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان بخش فناوری و تحقیقات سنگاپور یک پروژه پژوهشی میان‌رشته‌ای جدید راه‌اندازی کرده‌اند و در نظر دارند با بهره‌گیری از تخصص‌های تمام اعضا به حل مشکلات مهم اجتماعی و نهادی پیرامون هوش مصنوعی و سایر فناوری‌های جدید بپردازند. حمایت مالی این رویکرد را که به مدت پنج سال طول خواهد کشید، مرکز تحقیقات ملی کشور به عهده خواهد گرفت که مدیران صرف هزینه چند میلیون دلاری را برای آن پیش‌بینی کرده‌اند.

سنگاپور در مسیر توسعه هوش مصنوعی

اقدامات سنگاپور برای توسعه هوش مصنوعی و سایر فناوری‌های جدید همگام با تلاش‌های بی‌وقفه مدیران به منظور تحقق رویکرد ملت هوشمند است، ضمن این‌که بخشی از تعهد کشور برای تقویت انجام تحقیقات مشارکتی با هدف افزایش تأثیرات مثبت ناشی از کاربرد فناوری به‌شمار می‌رود. اعضای تیم تحقیقات را ۱۷ استاد از مؤسسه فناوری ماساچوست، محققانی محلی از دانشگاه مدیریت سنگاپور، پروفسورهای دانشگاه دولتی سنگاپور و متخصصان رباتیک کشور تشکیل خواهند داد.

سنگاپور در مسیر توسعه هوش مصنوعی

استفاده استراتژیک از تجزیه و تحلیل داده‌ها، فناوری‌های مربوط به اینترنت اشیا و زیرساخت‌های هوشمند به تسهیل تلفیق هوش مصنوعی، اتوماسیون و رباتیک در سنگاپور کمک زیادی کرده است. متخصصان فناوری در نظر دارند به منظور پیوند هرچه بیشتر هوش مصنوعی با اکوسیستم این شهر، بر رابطه میان انسان‌ها و ماشین تمرکز کنند، ضمن این‌که ارتقای نوآوری‌های کنونی هوش مصنوعی در رأس اهداف آن‌ها قرار دارد. توسعه هوش مصنوعی در شهر به منظور تحقق هدف ملت هوشمند در سنگاپور اجرا می‌شود که مدیران از بهبود قابل توجه کیفیت زندگی شهروندان به دنبال آن نیز خبر داده و مدعی شده‌اند اقداماتی که در این زمینه اجرا خواهد شد، به رشد اقتصادی سنگاپور نیز کمک بسیاری خواهد کرد که این امر به سهم خود می‌تواند رفاه را برای مردم به ارمغان بیاورد.

کد خبر 674186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.