کمبود سرانه فضای سبز استاندارد در سطح شهر گرگان

شهردار گرگان گفت: شهرداری براساس ماده ۱۰۱ قانون، سرانه عمومی دریافت و صرف تاسیسات شهری و فضای سبز می‌کند، با این وجود هنوز کمبود سرانه فضای سبز استاندارد در سطح شهر گرگان وجود دارد.

سیدمحمدرضا سیدالنگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پس از اینکه طرح‌های جامع و تفصیلی ابلاغ می‌شود دستگاه‌های متولی باید سرانه‌های خود را تملک کنند؛ لذا در حوزه آموزشی وزارت آموزش و پرورش باید تمهیدات لازم را برای تملک سرانه‌های آموزشی ببیند که به دلیل کمبود اعتبارات یا نیاز به اعتبارات بیشتر، تاکنون نتوانسته است در این خصوص اقدامی انجام دهد.

وی افزود: شهرداری گرگان، بر اساس ماده ۱۰۱ قانون یک سرانه عمومی دریافت و صرف تأسیسات شهری و فضای سبز شهری می‌کند، با این وجود هنوز کمبود سرانه فضای سبز استاندارد در سطح شهر گرگان وجود دارد؛ لذا تا زمانی که نتوانیم سرانه‌های شهری را توسعه دهیم، نمی‌توانیم به دنبال سایر سرانه‌ها برویم.

شهردار گرگان خاطرنشان کرد: کار گروهی مشترکی را با اداره راه و شهرسازی و استانداری استان گلستان در دست اقدام داریم، جلساتی نیز برگزار کرده‌ایم و برای رفع بعضی از مشکلات در حوزه فضای سبز پیش‌بینی‌هایی از جمله احداث مجتمع‌های آموزشی انجام شده است.

سیدالنگی گفت: راه و شهرسازی به دنبال گرفتن کارگزار است و طرح محور طبیعت نیز به‌زودی اجرایی خواهد شد، البته در این قسمت‌ها نیز بخشی از سرانه‌ها توزیع می‌شود تا از تمرکز سرانه در یک محور خاص جلوگیری شود.

کد خبر 674127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.