سند راهبرد ملی مدیریت بحران، چراغ راهی در شرایط اضطرار

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران گفت: توجه به مجموعه نظام مسائل مدیریت بحران در این استان مورد تاکید است و پیشگیری و کاهش خطر، آمادگی، پاسخ، بازسازی و بازتوانی و تاب‌آوری نمونه‌هایی از این موارد هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حامد یزدی‌مهر، امروز _دوشنبه بیست‌وششم تیرماه_ در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به تعریف مدیریت بحران که به‌صورت یک چرخه و با هدف پیش‌بینی، پیشگیری و کاهش خطر مطرح می‌شود، اظهار کرد: آمادگی، پاسخ کارآمد و باز توانی و بازسازی پس از وقوع حوادث و سوانح نیز در این چرخه از اهمیت ویژه برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه نظام مسائل این حوزه در استان تهران با تعریف مدیریت بحران جمع‌بندی می‌شود، افزود: اداره کل در این امور نگاه ویژه و کاربردی دارد و به واسطه اهمیت این موارد طبق سند راهبرد ملی مدیریت بحران گام بر می‌دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: در حوزه نظام مسائل مدیریت بحران همواره شناسایی و شناخت مخاطرات در دستور کار بوده است، چرا که کار عملی در این حیطه می‌تواند مستقیم کاهش خطر را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: هنگام بروز مخاطرات تنها در صورتی می‌توانیم خدمتی مناسب و خسارات حداقلی داشته باشیم که پیش از وقوع بحران با رویکردهای پیشگیرانه، آمادگی لازم را با استفاده از ظرفیت‌های جامعه و دستگاه‌های مسئول فراهم کنیم.

یزدی‌مهر با اشاره به آمادگی و پاسخ در برابر حوادث و مخاطرات، با داشتن برنامه منسجم و همکاری و مشارکت تمام دستگاه‌ها امکان‌پذیر و دست‌یافتنی می‌شود، اضافه کرد: در این راستا سند راهبرد ملی مدیریت بحران چراغ راه است و با استناد به این سند می‌توان بهترین آمادگی و پاسخ را در شرایط اضطرار ارائه داد.

کد خبر 674096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.