کشف ۷۰ دستگاه ماینر قاچاق از مزرعه استخراج ارز دیجیتال

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف ۷۰ دستگاه ماینر خارجی قاچاق به ارزش ۱۸ میلیارد ریال در شهرستان نجف‌آباد خبر داد.

سردار محمدرضا هاشمی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان با همکاری مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان نجف‌آباد طی اقدامات هوشمندانه پلیسی از راه‌اندازی یک مزرعه استخراج ارز دیجیتال در این شهرستان مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در این رابطه مأموران پس از تکمیل تحقیقات خود طی هماهنگی با مرجع قضائی و در حضور کارشناسان اداره برق از یک انبار در یکی از شهرک‌های صنعتی نجف‌آباد بازدید و ۷۰ دستگاه ماینر که به صورت مخفیانه و غیرمجاز راه‌اندازی شده و در حال استخراج ارز دیجیتال بود را کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه ارزش دستگاه‌های مکشوفه برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۱۸ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و ضمن تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

وی با تأکید بر استمرار مبارزه قاطع پلیس با قاچاق کالا و ارز و برخورد با متخلفان این حوزه، خاطرنشان کرد: شهروندان چنانچه از فعالیت غیرمجاز اشخاصی در این زمینه مطلع هستند می‌توانند موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

کد خبر 674064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.