مرحله دوم وام بازنشستگان تامین اجتماعی+ شرایط پرداخت

در راستای عمق‌بخشی به خدمات و برای اینکه حوزه تخصصی درمان بتواند خدمات را به‌نحو بهینه به مردم ارائه کند، اصلاح نظام پرداخت و پرکیس به پزشکان شاغل در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی بر اساس‌بخشی از تعرفه عمومی و غیردولتی و مبتنی بر عملکرد و کیفیت عملکرد، به‌زودی انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازنشستگان می‌توانند به دو شیوه حضوری و آنلاین وام ۲۰ میلیونی دریافت کنند. برای ثبت‌نام حضوری، بازنشستگان می‌توانند به شعب بانکی مراجعه کنند و مدارک مورد نیاز را به همراه داشته باشند و برای ثبت‌نام آنلاین نیز می‌توانند از طریق وبگاه بانک مرکزی به نشانی www.cbi.ir یا وبگاه بانک ملی اقدام کنند.

آغاز مرحله دوم ثبت‌نام و پرداخت وام بازنشستگان تأمین‌اجتماعی

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اعلام خبر آغاز مرحله دوم ثبت‌نام و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان سازمان تأمین‌اجتماعی، از اصلاح نظام پرداخت و پرکیس پزشکان مراکز درمانی این سازمان خبر داد.

وی درباره دو اقدام مهم که طی روزهای آینده محقق خواهد شد، افزود: در راستای عمق‌بخشی به خدمات و برای اینکه حوزه تخصصی درمان بتواند خدمات را به‌نحو بهینه به مردم ارائه کند، اصلاح نظام پرداخت و پرکیس به پزشکان شاغل در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی بر اساس بخشی از تعرفه عمومی و غیردولتی و مبتنی بر عملکرد و کیفیت عملکرد، به‌زودی انجام خواهد شد تا باعث ارتقای کیفیت خدمات تخصصی درمان در سراسر کشور شود.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی تصریح کرد: مرحله دوم ثبت‌نام و پرداخت وام قرض‌الحسنه ۲۰ میلیونی بازنشستگان را طی چند روز آینده آغاز خواهیم کرد، تسهیلاتی که در مرحله اول به ۴۰ هزار نفر از بازنشستگان پرداخت شد و در این مرحله از ۸۰ هزار نفر دیگر ثبت‌نام می‌کنیم و پرداخت آن از ابتدای ماه بعد آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: در دولت مردمی سیزدهم تاکنون ۱۸۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات تأمین‌اجتماعی پرداخت شده است و در سال جاری نیز ۷۰ هزار میلیارد تومان پرداخت خواهد شد که مجموع مطالبات دریافتی تأمین‌اجتماعی از دولت سیزدهم به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید که رقمی بی‌سابقه است. با استفاده از منابعی که از این طریق در اختیار سازمان تأمین‌اجتماعی قرار گرفت، تمام بدهی بانکی تأمین‌اجتماعی که حدود ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بود، تسویه شده است.

موسوی اضافه کرد: افزایش سرمایه حدود ۴۶ هزار میلیارد تومانی بانک رفاه را نیز انجام دادیم و علاوه‌بر اینکه بدهکار نیستیم و جلوی خسارت‌های هزینه سالانه سود تسهیلات که حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان بود، گرفته شد، علاوه‌بر آن بخشی از منابعی که از محل تأدیه بدهی به‌دست آمد، در این قالب و برای تعهدات آتی سرمایه‌گذاری شد؛ امیدواریم با رویکردی که در برنامه هفتم شاهد هستیم و همچنین با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه تأمین‌اجتماعی، این مسیر با قدرت و قوت تداوم یابد و امیدواری که آغاز شده است و دستاوردهایی که در این سال‌ها اتفاق افتاده است، با قدرت ادامه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: معتقدیم اگرچه مشکلاتی وجود دارد، اما ظرفیت‌های خوبی داریم و می‌توانیم با استفاده درست از این فرصت‌ها به چالش‌ها غلبه کنیم.

اجرای رتبه‌بندی برای فرهنگیان جامانده در مردادماه

نعمت‌الله ترکی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از تسویه مطالبات متناسب سازی حقوق بازنشستگان تا قبل از شهریورماه و انجام رتبه‌بندی معلمان و اجرای مطالبات فرهنگیان بازنشسته در مردادماه خبر داد و اظهار کرد: تا سال ۹۹ بخشی از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان انجام شد و مطالبات باقیمانده مربوط به شش ماهه دوم سال ۹۹ است. مطالبات سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نیز در برنامه ما است تا قبل از شهریورماه آن را تسویه کنیم.

وی با بیان اینکه حدود یک میلیون نفر از بازنشستگان جزو فرهیختگان آموزش و پرورش محسوب هستند، افزود: رتبه‌بندی معلمان از سال ۱۴۰۰ شروع شد، حدود ۶۷۲ هزار نفر در این امر مطالبات خود را دریافت کرده‌اند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: دو یا سه گروه از رتبه‌بندی مانده‌اند که بخشی از آنها یعنی ۵۳ هزار نفر مربوط به سال ۱۴۰۰ و ۶۳ هزار نفر مربوط به سال ۱۴۰۱ می‌شوند، در سال جاری نیز از شهریورماه ۸۰ هزار نفر در آموزش و پرورش بازنشسته خواهند شد که مطالبات آنها باقیمانده است.

وی با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه قول داده‌اند در مردادماه، رتبه‌بندی انجام و مطالبات بازنشستگان آموزش و پرورش اجرایی می‌شود، اضافه کرد: در خصوص مطالبات بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی نیز که در کش و قوس سال‌های ۹۷ تا ۹۹ بودند، در اسفند سال ۱۴۰۱ این امر اجرایی شد. افزایش ۱.۱۵ درصد در این امر انجام و احکام صادر شد و تا قبل از شهریورماه امسال معوقات پرداخت می‌شود.

کد خبر 674047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.