حمل‌ونقل عمومی در این شهر رایگان شد

مردم ولز-مالاگا در اسپانیا به‌زودی از یک کیف دیجیتالی برخوردار خواهند شد که سفر از طریق خودروهای عمومی را برای آن‌ها رایگان می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران ولز-مالاگا یک رویکرد کیف دیجیتالی در شهر راه‌اندازی کرده‌اند که قابلیت بیش از ۵۰۰ هزار سفر را به وسیله خودروهای عمومی برای شهروندان فراهم می‌آورد. هدف از اجرای این پروژه تشویق مردم به استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای سفرهای روزمره خود است که می‌تواند به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در سراسر شهر منجر شود و تحقق اهداف پایدار را ممکن کند.

حمل‌ونقل پایدار

ولز-مالاگا یکی از کلان‌شهرهای مهم اسپانیا به‌شمار می‌رود و مرکز قلمرو باستانی Axarquía است. این شهر بازاری به واسطه میراث تاریخی و شهرسازی قدیمی بسیار زیبای خود در سراسر جهان شهرت دارد، ضمن این‌که اقدامات اخیر مدیران برای توسعه تردد پایدار و کاهش آلودگی هوا از طریق تدابیری شامل رایگان‌سازی سفر با اتوبوس‌ها همچنین توسعه مناطق کم‌کربن هویت جدیدی را برای آن در جهان شکل داده است.

حمل‌ونقل عمومی در این شهر رایگان شد

طرح توسعه کیف دیجیتالی در بخش حمل‌ونقل شهری تاکنون به رایگان کردن بیش از ۱۷ هزار سفر از طریق اتوبوس‌های شهری منجر شده است که مدیران از تلاش برای افزایش ظرفیت این سفرها و رساندن آن‌ها به بیش از ۵۱۰ هزار مورد تا سی‌ام سپتامبر ۲۰۲۳ خبر داده‌اند. در واقع هر شهروند یک بلیت دیجیتالی دریافت خواهد کرد که امکان انجام ۳۰ سفر از طریق وسایل نقلیه عمومی را به‌طور رایگان برای او فراهم می‌آورد. البته تنها چهار گروه از شهروندان شامل افراد بین ۱۶ تا ۳۰ ساله، بازنشسته‌ها، خانواده‌ها و افرادی که به علت سکونت در مناطق کم‌کربن اجازه تردد از طریق وسایل نقلیه خصوصی خود را ندارند، از طرح جدید برخوردار خواهند بود و خواهند توانست به‌طور رایگان از وسایل نقلیه عمومی از طریق تلفن‌های همراه هوشمند خود بهره ببرند.

تعداد سفرهای انجام شده توسط هر فرد از طریق خودروهای عمومی به وسیله دستگاه‌های دیجیتال نصب شده روی آن‌ها مشخص می‌شود و جالب این‌که اگرچه بلیت‌های دیجیتالی به‌طور رایگان تا آخر سپتامبر در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت، با این حال زمانی برای انقضای آن‌ها مشخص نشده است و شهروندان می‌توانند پس از پایان پروژه با شارژ آن‌ها هزینه رفت‌وآمد خود را از طریق وسایل نقلیه عمومی به‌طور اینترنتی پرداخت کنند. البته مدیران ولز-مالاگا مدعی شده‌اند که پس از پایان طرح امکان توسعه مزایای جدیدی برای بهره‌گیری از اتوبوس‌های عمومی وجود دارد، با این حال به جزئیات آن هیچ اشاره‌ای نکرده‌اند.

حمل‌ونقل عمومی در این شهر رایگان شد

کد خبر 674018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.