زمینه حضور هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان در هیئت‌های مذهبی فراهم شود

شهردار مبارکه گفت: هیئت‌های مذهبی از ارکان مهم مراکز فرهنگی شهر محسوب می‌شود و رونق هیئت‌ها موجب جذب هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان به دستگاه عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدمهدی احمدی امروز _دوشنبه بیست‌وششم تیرماه _ در نشست با معتمدان، فعالان هیئت‌های مذهبی و هیئت امنای مساجد شهر مبارکه اظهار کرد: یکی از دلایل برگزاری این نشست، بهره‌گیری از ظرفیت‌های مدیریت شهری در راستای حفظ و ترویج شعائر دینی و ترویج آیین‌های عاشورایی است.

وی افزود: تبیین فلسفه نهضت حسینی و قیام حضرت سیدالشهدا (ع)، ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر و اشاعه فرهنگ عاشورا از مهم‌ترین برنامه‌های هیئت‌ها در ایام محرم است.

شهردار مبارکه خاطرنشان کرد: هیئت‌های مذهبی از ارکان مهم مراکز فرهنگی شهر محسوب می‌شود و رونق هرچه بیشتر هیئت‌ها موجب جذب هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان به دستگاه اباعبدالله الحسین (ع) خواهد شد.

احمدی اضافه کرد: حقیقت عزاداری، احیای اندیشه اهل بیت (ع) و فرهنگ عاشورا است، امام حسین (ع) برای حفظ دین اسلام قیام کرد، با عمل به تکلیف خود، زیر بار ظلم نرفت و حماسه همیشه جاویدان عاشورا را در تاریخ بشریت رقم زد.

وی با بیان اینکه عاشورا به ما درس وحدت، آزادی و جوانمردی می‌دهد و باید آن را سرلوحه تمام امور قرار داد، تصریح کرد: امام حسین (ع) برای به پا داشتن امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر جان خود را فدای اسلام کرد که نشان‌دهنده اهمیت این فرضیه است.

به گزارش ایمنا، نشست صمیمی معتمدان، فعالان هیئت‌های مذهبی و هیئت امنای مساجد شهر مبارکه در آستانه ماه محرم با مجموعه مدیریت شهری برگزار شد. در این نشست مسئولان هیئت‌های مذهبی شهر مبارکه به بیان پاره‌ای از مسائل درباره نحوه برگزاری مراسم دهه اول محرم پرداختند.

کد خبر 673977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.