لایحه عفاف و حجاب خارج از نوبت رسیدگی می‌‎شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه عفاف و حجاب بعد از تصویب در کمیسیون، به صورت خارج از نوبت در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود.

به گزارش ایمنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز _دوشنبه بیست‌وششم تیرماه_ مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر احمدحسین فلاحی، نماینده مردم همدان در مجلس در خصوص علت تأخیر رسیدگی به لایحه عفاف و حجاب اظهار کرد: این نکته مهمی است؛ در اینکه لایحه قضائی که آمده، بحث مهمی است، شکی نیست؛ برای همین دوفوریتی به مجلس آمد.

وی افزود: لذا در این رابطه بحث و تبادل نظر شد تا همه ابعاد موضوع عفاف و حجاب مورد رسیدگی قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این لایحه موضوعات فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی و قضائی دارد، یادآور شد: سال گذشته کمیسیون فرهنگی در گزارشی اعلام کرد که ۳۱ دستگاه در رابطه با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به وظایف خود عمل نکرده‌اند، این در حالی است که دستگاه‌ها معتقدند که صراحت در تکالیف و وظایف وجود ندارد، لذا مجلس تصمیم گرفت تا همه ابعاد این لایحه مورد بررسی قرار گیرد و در نهایت تصمیم گرفته شد به صورت یک‌فوریتی به کمیسیون ارسال شود.

وی خاطرنشان کرد: همه ابعاد لایحه عفاف و حجاب با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی در کمیسیون قضائی مجلس بررسی شده و قرار است خارج از نوبت در صحن علنی مجلس رسیدگی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قانون ناقص تصویب نمی‌کنیم، گفت: تبصره ماده ۱۰۰ آیین‌نامه داخلی به ما اجازه داده تا خارج از نوبت رسیدگی این موضوع را رسیدگی کنیم، لذا بحث فرهنگی این لایحه حذف نخواهد شد.

قالیباف یادآور شد: نیروی انتظامی طبق قانون اساسی ضابط قضائی است و نمی‌تواند بدون دستور قضائی اقدام به پلمب مکانی کند و این موضوع که نیروی انتظامی بدون دستور قضائی وارد شود، خلاف قانون اساسی است.

وی ابراز امیدواری کرد که لایحه عفاف و حجاب برای ماه‌های محرم و صفر به صحن علنی مجلس بیاید و قانون جامعی داشته باشیم.

کد خبر 673939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.