۷۳ درصد استان اصفهان تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد

مدیرعامل آبفای استان اصفهان با بیان اینکه ۳۱ تصفیه‌خانه فاضلاب در استان در مدار بهره‌برداری است، گفت: ۷۳ درصد استان اصفهان تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، حسین اکبریان اظهار کرد: استان اصفهان از نظر تعداد تصفیه‌خانه فاضلاب در کشور مقام اول را دارد و ۱۳ درصد تصفیه خانه‌های کل کشور را به خود اختصاص داده است.

وی ظرفیت اسمی تصفیه‌خانه‌های در مدار بهره‌برداری را ۲۸۴ میلیون متر مکعب در سال و ظرفیت فعلی تصفیه خانه‌های فاضلاب را ۱۹۲ میلیون متر مکعب دانست و افزود: ۱۱ تصفیه خانه به روش لجن فعال، ۱۳ تصفیه‌خانه به روش لاگون هوادهی و هفت تصفیه‌خانه به روش برکه تثبیت کار تصفیه فاضلاب را انجام می‌دهند.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان با بیان اینکه ۳۱ تصفیه خانه فاضلاب در استان در مدار بهره‌برداری است، گفت: ۷۳ درصد استان اصفهان تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد.

اکبریان بهره‌برداری بهینه از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب را یکی از اهداف مهم شرکت دانست و اضافه کرد: برای رسیدن به این هدف، کنترل و نظارت بر روی فرآیند تصفیه و تجهیزات در دستور کار شرکت قرار دارد.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب کاملاً مطابق با استانداردهای زیست‌محیطی انجام می‌شود، تصریح کرد: سازمان‌های نظارتی کیفیت پساب تولیدی به صورت دقیق و مستمر کنترل می‌کنند.

جمعیت تحت پوشش خدمات فاضلاب استان بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر، طول شبکه جمع‌آوری ۸۴۶۱ کیلومتر و طول خطوط انتقال فاضلاب ۵۲۴ کیلومتر در استان است. در استان ۴۱ شهر دارای انشعابات فاضلاب و پنج روستا دارای تأسیسات فاضلاب هستند.

کد خبر 673932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.