محدود شدن توسعه و تعریض معابر در طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر قم

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: یکی از نقاط قوت طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر قم، محدود شدن توسعه و تعریض معابر شهر است که با رعایت اصول علمی انجام‌ شده است.

رضا خانه‌زادیزدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تصویب مطالعات طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر قم در شورای عالی ترافیک کشور اظهار کرد: یکی از نقاط مثبت این مطالعات، بازنگری در طرح‌های توسعه و تعریض معابر است.

وی با بیان اینکه در طرح جامع قبل بعضی معابر اصلی شهر نیاز به توسعه و تعریض داشت و هزینه‌های سرسام‌آوری نیاز بود، افزود: یکی از نقاط قوت طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر قم، محدود شدن توسعه و تعریض معابر شهر است که با رعایت اصول علمی انجام شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه بخشی از این تعریض‌ها به دلیل شرایط اقتصادی و هزینه‌های بالا قابل تحقق نبود، خاطرنشان کرد: این موضوع موجب شده بود که املاک واقع شده در این معابر بلاتکلیف باشد.

خانه‌زادیزدی تصریح کرد: حذف بعضی از تعریض‌ها در طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک از اتفاقات خوبی بود که رخ داد. مراحل انجام این مطالعات به‌طور کامل علمی و بر اساس آمارهای میدانی انجام شده است.

وی اضافه کرد: در طرح جامع حمل‌ونقل تمام شهر از نظر ترافیکی بررسی می‌شود، لذا این‌طور برداشت می‌شود که نیازی به انجام این تعریض‌ها نیست و پیشنهاد شده است که تعریض این خیابان‌ها حذف شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تاکید کرد: پس از اینکه مطالعات طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر قم در کمیسیون ماده ۵ استان قم تصویب و تصمیم‌گیری نهایی در شورای ترافیک کشور انجام شد، برای شهرداری و مالکان مشخص شد که در معابری همچون خیابان شهدا تعریض نخواهیم داشت.

خانه‌زادیزدی ادامه داد: در این طرح عنوان شده است که عرض ۴۵ متر برای فاز پنجم عمار یاسر کافی است و نیازی نیست خیابان بیگدلی در تمام مقاطع خود ۳۵ متر عرض داشته باشد.

کد خبر 673923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.