رسم پرتاب کیک به صورت از کدام کشور شروع شد؟

اگرچه بسیاری از مردم دنیا بر این باور هستند که رسم پرتاب کیک یا فروبردن سر شخص متولد شده در کیک ریشه در آیین مکزیک باستان دارد، با این حال مورخان بی‌شماری نیز پیدایش این سنت را به جشن عروس‌های این کشور در گذشته نسبت داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از مردم کشور مکزیک در جشن تولد فرزندان خود، دست‌های آن‌ها را از پشت به هم می‌بندند و از آن‌ها می‌خواهند کیک تولد خود را گاز بزند. به محض نزدیک شدن کودک به کیک، صورت او را به‌طور کامل در کیک فرو می‌برند و جالب این‌که کیک‌های تولد مکزیک به داشتن خامه بسیار زیاد شهرت دارد. در همین حین، مهمانان هم‌صدا فریاد می‌زنند «Morida!» که این واژه به معنی «گاز بزن» است و کودک را به خوردن تکه‌ای از کیک تولد خود وادار می‌کند که پس از آن والدین باید برای تمیز کردن صورت فرزند خود اقدام کنند.

البته کیکی که برای این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرد اندازه‌ای کوچک دارد و درست شبیه به کیک اصلی تولد است که برای سرو به مهمانان در جشن تولد پخت و تزئین می‌شود. جالب است بدانید که امروزه در بسیاری از نقاط دنیا، چهره‌پوشانی با کیک در جشن تولدها و عروسی‌ها برگزار می‌شود.

رسم پرتاب کیک به صورت از کدام کشور شروع شد؟

باورهای متفاوت در مورد چهره‌پوشانی با کیک

مورخان در بررسی منشأ ظهور این سنت دو فرضیه ارائه داده‌اند؛ اول این‌که از زمان‌های قدیم مردم مکزیک برای افزایش شادی در جشن تولد فرزندان خود مراسم فروبردن صورت در کیک را برگزار کرده‌اند، حال آن‌که بسیاری از مردم این کشور در مراسم ازدواج به هر یک از عروس و داماد یک کیک خامه‌ای کوچک می‌دهند و از آن‌ها می‌خواهند چهره همسر خود را با نهایت احترام با کیک بپوشانند. مردم بر این باور هستند که اگر کیک از صورت عروس و داماد آویزان نشود، آن دو از آغاز یک زندگی مشترک بسیار راضی هستند و متعهد به سپری کردن تمام مشکلات و امور زندگی با یکدیگر می‌شوند. چنان‌چه عروس و داماد کیک را به صورت یکدیگر پرتاب کنند به این معنی است که مرد قدرت برتر زندگی مشترک محسوب می‌شود و زن باید در تمام طول زندگی مطیع اوامر همسر خود باشد. جالب است بدانید که اگر طی مراسم پرتاب، کیک به زمین بخورد، زندگی مشترک عروس و داماد دوام نمی‌آورد و طلاق در انتظار آن‌ها خواهد بود.

کد خبر 673918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.