تکمیل شبکه آب خام اهواز با اجرای ۸ پروژه تا پایان سال جاری

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز گفت: تا پایان سال جاری با اجرای هشت پروژه به ارزش ۱۵۱ میلیارد تومان، شبکه آب خام اهواز تکمیل خواهد شد.

علی‌اصغر اسدالهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: فضای سبز شهر اهواز از ۸۵۰ هکتار کمربند سبز و یک هزار و ۴۸۵ هکتار فضای سبز شهری شامل آیلند، پارک‌ها و قطعات فضای سبز تشکیل شده است.

وی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۲۱۵ هکتار به فضای سبز اهواز در مناطق مختلف اضافه شده است و به منظور اینکه به یک فضای سبز پایدار برسیم علاوه بر خاک و آب مناسب نیازمند اقدام کارشناسی و برنامه‌ریزی لازم هستیم که با همکاری دانشگاه شهید چمران و رامین در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز خاطرنشان کرد: مشکل نبود شبکه آب خام یکی از مسائل و مشکلات مهم فضای سبز اهواز است، به‌طور که در حال حاضر تنها ۲۹ درصد از سطح فضای سبز با آب خام آبیاری می‌شود. طرح جامع شبکه آب خام شهر اهواز در حال تدوین است و با اجرای هشت پروژه به میزان ۱۵۱ میلیارد تومان تا پایان سال، ۱۰۰ درصد فضای سبز اهواز به آب خام دسترسی پیدا خواهد کرد.

اسدالهی با اشاره به اینکه شبکه انتقال آب خام سال‌ها معطل مانده بود و در بعضی موارد فضای سبز با آب شرب آبیاری می‌شود، تصریح کرد: پس از اجرای کامل شبکه آب‌خام برای آبیاری اصولی نیازمند تکمیل شبکه‌های توزیع و مصرف آب خام هستیم تا آبیاری به بهترین شکل ممکن انجام و آبرسانی به وسیله تانکر به‌طور کلی حذف شود.

وی تاکید کرد: اصلاح روش آبیاری و ایجاد تشتک برای درختان راهکار مناسبی است، چراکه با این کار گیاهان مدت زمان بیشتری آب خواهند داشت، به علاوه با همراهی کارشناسان و با استفاده از امکانات موجود تلاش می‌شود تا آبیاری فضای سبز در بهترین زمان ممکن یعنی صبح زود و بعدازظهرها انجام شود تا راندمان بیشتری داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز با اشاره به تکمیل شبکه آب خام منطقه هشت شهرداری اهواز تا دو ماه آینده تصریح کرد: احداث و بهسازی پارک‌های محله از مطالبات مهم شهروندان است، چراکه با وجود این پارک‌ها شهروندان مسافت کمتری را برای تفرج و تفریح طی می‌کنند و اگر محدودیت آب و خاک برداشته شود، می‌توانیم به این مطالبه پاسخ مناسب دهیم.

کد خبر 673858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.