آمار پرداخت وام بدون ضامن اعلام شد / بهره‌مندی ۲ میلیون نفر از دریافت تسهیلات

وزارت اقتصاد اعلام کرد که بانک‌های دولتی و بانک‌هایی که دولت سهام مالکیتی آن‌ها را در اختیار دارد، از ابتدای بهمن ۱۴۰۰ تا سی‌ویکم خرداد ۱۴۰۲ به یک میلیون و ۹۲۸ هزار و ۷۲۴ نفر، ۶۸ هزار و ۸۸۱ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده‌اند.

به گزارش ایمنا، وزارت اقتصاد در گزارشی اعلام کرد که این وزارتخانه با توافق بانک‌های دولتی و بانک‌هایی که بخشی از سهام آن‌ها در مالکیت دولت قرار دارد، طرح پرداخت تسهیلات خرد بر مبنای اعتبارسنجی و یا حداقل وثایق را در دو سطح تا ۵۰۰ میلیون ریال و تا یک میلیارد ریال ابلاغ کرد.

این طرح در گام اول برای کارکنان و مستمری بگیران دستگاه‌های دولتی، عمومی، غیر دولتی و شرکت‌های بزرگ عملیاتی در ۲۹ دی ماه ۱۴۰۰ اجرایی شد و وزیر امور اقتصادی و دارایی از اواخر دی ماه سال ۱۴۰۰ بانک‌های دولتی را موظف کرد در پرداخت تسهیلات کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان صرفاً اعتبارسنجی را ملاک پرداخت قرار دهند و از روش سنتی درخواست ضامن دست بکشند.

بر این اساس، وزارت امور اقتصادی و دارایی اقتصاد در ۲۹ دی ماه سال گذشته طی بخشنامه‌ای بانک‌های دولتی را به پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن مکلف کرد و با وجود آن که بانک مرکزی بخشنامه مرتبط را در ۱۲ تیر ماه به شبکه بانکی ابلاغ کرد، اما بانک‌های دولتی و خصوصی شده از همان ابتدای بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ اعطای تسهیلات بدون ضامن و براساس اعتبارسنجی را در دستور کار قرار دادند.

در همین راستا از ابتدای بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ تا نیمه خرداد امسال ۶۸ هزار و ۸۸۱ میلیارد و ۹۶۶ میلیون تومان تسهیلات در قالب یک میلیون و ۹۲۸ هزار و ۷۲۴ فقره تسهیلات توسط بانک‌های دولتی و خصوصی شده پرداخت شده است.

بیشترین تعداد و حجم تسهیلات اعطایی بدون ضامن توسط بانک سپه با پرداخت ۱۷ هزار و ۶۹۹ میلیارد تومان به ۶۳۰ هزار و ۱۱ نفر و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اعطای ۱۲ هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان به ۴۳۰ هزار و ۴۱ نفر بوده است.

آمار پرداخت وام بدون ضامن اعلام شد / بهره‌مندی ۲ میلیون نفر از دریافت تسهیلات
کد خبر 673851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.