تحویل ۵۸ واحد مسکونی به مددجویان / به افرادی که معلولان را بکار گیرند تسهیلات ارائه می‌شود

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه در هفته بهزیستی ۱۷۴۰ طرح اشتغالرایی در استان اصفهان افتتاح شد، گفت: ۵۸ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی استان اصفهان تحویل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدکمال صدیقی امروز _یکشنبه بیست‌وپنجم تیرماه_ در آئین افتتاح ۴۸ طرح اشتغال و یک مسکن مددجویی در گلپایگان با بیان اینکه بهزیستی استان اصفهان در چهار حوزه خدمات ارائه می‌دهد، اظهار کرد: حوزه توانبخشی ۹۳ هزار نفر مددجوی نابینا، ناشنوا، معلولان جسمی حرکتی، ذهنی، بیماران روانی مزمن و افراد سالمند معلول تحت حمایت دارد.

وی افزود: ۱۲۷ مرکز روزانه توانبخشی در سطح استان اصفهان داریم که نزدیک به ۴۵۰۰ نفر از مددجویان از این مراکز روزانه خدمات دریافت می‌کنند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان ادامه داد: بهزیستی استان اصفهان حدود ۶۵ مرکز شبانه‌روزی دارد که حدود ۴۳۰۰ نفر از خدمات این مراکز استفاده می‌کنند. حدود ۴۵ مرکز ویزیت در منزل داریم که به ۲۱۰۰ مددجو خدمات ویزیت ارابه می‌کنند.

وی ادامه داد: پنج مرکز مراقبت در منزل داریم که ۴۵۰ نفر از خدمات آن استفاده می‌کنند. در حوزه توانبخشی تجهیزات توانبخشی مورد نیاز جامعه هدف مانند ویلچر، پروتز، سمعک و باتری سمعک، و تجهیزات مختص جامعه نابینا و کم‌بینا و ناشنوا و کم‌شنوا ارائه می‌شود.

صدیقی با بیان اینکه در حوزه توانبخشی صدور کارت معافیت برای خانواده‌های دارای فرزند معلول و یا والدین معلول ارائه می‌شود، گفت: در حوزه توانبخشی طرح توانمندسازی فعال است و مددجویان افراد زیر ۱۰ سال سن دچار معلولیت شناسایی و به آن‌ها خدمات ارائه می‌شود تا بستر ورود به عرصه اجتماعی و دریافت خدمات برای آن‌ها به مانند سایر شهروندان فراهم شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های حوزه اجتماعی سازمان بهزیستی استان اصفهان، گفت: در حوزه اجتماعی حدود ۱۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش هستند، همچنین ۳۹۵۰ دانش‌آموز و دانشجو از خدمات تحصیلی بهره‌مند می‌شوند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان با اشاره به فعالیت دفتر شبه خانواده در حوزه اجتماعی، افزود: در این حوزه به حدود ۴۵۰ نفر از کودکان و نوجوانان بدسرپرست و بی‌سرپرست در قالب ۴۰ خانه خدمات ارائه می‌دهیم.

وی ادامه داد: همچنین به حدود ۱۷۰۰ نفر کودک نوجوانان در خانواده‌ها خدمات ارائه می‌شود. در حوزه اجتماعی از سوی دفتر آسیب‌های اجتماعی به کودکان کار و کودکان خیابانی و دختران در معرض آسیب حمایت می‌شوند.

صدیقی تصریح کرد: خط ۱۲۳ در دفتر آسیب‌های اجتماعی فعال است تا اگر در سطح شهر کودک‌آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری و معلول‌آزاری گزارش شد تیم‌های تخصصی در سطح استان در محل حضور یابند و در صورت نیاز نسبت به جداسازی فرد در معرض آزار اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه حوزه پیشگیری به عموم شهروندان خدمات ارائه می‌دهد، گفت: در حوزه پیشگیری، برگزاری دوره‌های پیش از ازدواج، آموزش خانواده، مهارت‌های زندگی، طرح غربالگری بینایی، شنوایی و اضطراب در راستای کمک به پیشگیری از معلولیت انجام می‌گیرد.

صدیقی با اشاره به اینکه در حوزه پیشگیری خط ۱۴۸۰ در استان اصفهان به‌صورت شبانه‌روزی فعال است و شهروندان در صورت بروز اختلافات خانوادگی و روان پزشکی می‌توانند به این خط تماس حاصل کنند، افزود: سال گذشته حدود ۱۶۸ هزار نفر از خدمات مشاوره تلفنی و حضوری خط ۱۴۸۰ استفاده کرده‌اند.

وی با بیان اینکه امسال در هفته بهزیستی از ۳۵۰۰ طرح اشتغالزایی در سطح کشور و ۱۷۴۰ طرح اشتغال‌زایی مربوط به استان اصفهان است، گفت: حدود ۲۵۵۰ واحد مسکونی آماده تحویل به جامعه هدف در سطح کشور وجود دارد که ۵۸ واحد مسکونی متعلق به استان اصفهان است و هفت واحد مسکونی مربوط به شهرستان گلپایگان می‌شود.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه در شهرستان خوانسار به مناسبت هفته بهزیستی ۱۱۰ طرح اشتغال‌زایی افتتاح شد، افزود: قرنطینه مراکز شبانه‌روزی خوانسار افتتاح شد. قرنطینه مراکز شبانه‌روزی در پنج شهرستان استان و شش مرکز شهری اصفهان افتتاح و بیش از ۵۰۰ میلیون تومان تجهیزات با کمک دولت و سازمان بهداشت جهانی در اختیار این مراکز قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سال گذشته در راستای مسکن مددجویان ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و ۲۰۰ میلیون تسهیلات با سود کم بهره پرداخت شده است، گفت: مددجویان با ثبت نام در طرح مسکن ملی می‌توانند از تسهیلات کم‌بهره دولت استفاده کنند تا در سال جاری خانواده بدون مسکن وجود نداشته باشد.

صدیقی با بیان اینکه در استان اصفهان ۹۳ هزار نفر معلول زندگی می‌کنند که سه درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند، افزود: این تعداد معلولان از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل بهزیستی استان اصفهان مسکن مددجویان و اشتغال مددجویان است، گفت: لازم است فرهنگ کار و تلاش در میان معلولان فرهنگ‌سازی شود تا وابسته به دریافت مستمری مددجویی نباشند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه مددجویانی که گواهی مدرک فنی و حرفه‌ای و پروانه کسب دارند، می‌توانند تسهیلات اشتغال دریافت کنند، گفت: کارفرمایان در صورت به‌کارگیری معلولان از چهار میلیارد تومان تسهیلات بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 673849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.