اجرای شبکه فیبر نوری در سطح استان کرمان تا سال آینده

استاندار کرمان از اجرای شبکه فیبر نوری در کل کرمان تا یک سال آینده خبر داد و خواستار ورود فناوری دانش‌بنیان در حوزه‌های صنعت، معدن و کشاورزی صادرات‌محور به این استان شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدمهدی فداکار امروز_ یکشنبه بیست‌وپنجم تیرماه_ در شورای راهبری فناوری و تولید دانش‌بنیان استان کرمان، با اشاره به ظرفیت‌های پهناورترین استان کشور در صنعت و معدن، اظهار کرد: ظرفیت‌های موجود در حوزه صنعت و معدن به شدت تحت تأثیر و نیازمند استفاده از فناوری‌ها هستند.

وی رشد و افزایش سطح فناوری را در افزایش تولیدات و سرمایه‌گذاری‌های جدید در حوزه دانش‌بنیان مؤثر خواند و افزود: کرمان باید عقب‌ماندگی در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان را جبران کند و توافق‌های صورت‌گرفته در این حوزه نیز به مرحله اجرا برسد.

استاندار کرمان به ظرفیت کشاورزی صادرات‌محور استان کرمان در سه محصول پسته، خرما و محصولات جالیزی خارج از فصل اشاره و تصریح کرد: این محصولات به واسطه صادرات‌محور بودن، صرفه اقتصادی و سرمایه‌گذاری در حوزه فعالیت‌های دانش بنیان را دارند.

وی با بیان اینکه دانشگاه شهید باهنر کرمان، نیازهای فناورانه استان را از شرکت‌های صنعتی و معدنی شناسایی کرده و ضروری است با همراهی صندوق نوآوری و مجموعه‌های متناظر به‌روزرسانی شود، از اجرای شبکه فیبر نوری در کل استان تا یک سال آینده خبر داد.

کد خبر 673834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.