ضرب‌الاجل وزیر کشور برای تهیه بانک شناسنامه فنی سازه‌ها

وزیر کشور از سازمان نظام مهندسی خواست تا با کمک سایر دستگاه‌های دخیل، تهیه بانک شناسنامه فنی ساختمان را سریعاً در دستور کار قرار دهد.

به گزارش ایمنا، احمد وحیدی امروز_ یکشنبه بیست‌وپنجم تیرماه_ در جلسه ستاد مدیریت بحران کشور از سازمان نظام مهندسی خواست به سرعت، وضعیت سند فنی ساختمان (شناسنامه ساختمان) را در دستور کار قرار دهد.

وی افزود: اولین مسئله درباره ساختمان، شناسنامه فنی است، یک زمان‌بندی بدهید؛ شهرداری و سایر سازمان‌ها هم کمک کنند که بانک شناسنامه فنی سازه‌ها تهیه شود.

رئیس ستاد مدیریت بحران با بیان اینکه در این موضوع «پای جان مردم در میان است»، بر اجرای دقیق این طرح تأکید کرد.

در جلسه امروز همچنین چند مسأله مطرح شد. در صدر مباحث نشست، موضوع ارزیابی ایمنی سازه‌ها بررسی شد؛ سازه‌هایی که از لحاظ ناپایداری، حریق، فرونشست یا فروریزش باید مورد ارزیابی قرار می‌گرفتند.

وحیدی در کنفرانس مطبوعاتی پایان نشست، عنوان کرد: بر اساس قانون با اولویت کلانشهرها، ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه باید مورد ارزیابی صورت می‌گرفت، این مساله مهم و مورد توجه همگان است و لازم است که دستگاه‌های ذیربط در این موضوع با سرعت و فعالیت بیشتری عمل کنند.

جلسه ستاد مدیریت بحران کشور امروز یکشنبه به ریاست احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد که در آن موضوعاتی از قبیل ایمنی سازه‌های کشور و فعالیت‌ها و عملکرد صندوق حوادث طبیعی با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های مربوطه مانند شهرداری، مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی و صندوق بیمه حوادث، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 673831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.