زلزله مرز طبس و خوروبیابانک خسارتی نداشت/ لزوم تقویت امدادهوایی و ایستگاه‌های لرزه‌نگاری

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: زلزله ۲.۷ ریشتری صبح امروز در مرز طبس و خوروبیابانک با ارزیابی به عمل آمده خساراتی در بر نداشت.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه زلزله ۲.۷ ریشتری، ساعت ۵ و ۳۹ دقیقه صبح امروز-یکشنبه بیست‌وپنجم تیرماه_ در شرق خوروبیابانک و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست، اظهار کرد: این زلزله با ارزیابی به عمل آمده خساراتی در بر نداشت.

وی با بیان اینکه احداث پایگاه اورژانس جاده‌ای، تقویت امکانات امداد و نجات جاده‌ای و آتش نشانی و نیز پوشش امداد هوایی برای امدادرسانی سریع در حوادث با توجه به وسعت شهرستان و بعد مسافت تا مرکز استان و پراکندگی روستاها از نیازهای اصلی امدادی خوروبیابانک است. افزود: نیاز است سازمان اورژانس، سازمان امداد و نجات هلال احمر و سازمان شهرداری‌های کشور نسبت به اختصاص اعتبار و تجهیزات امدادی خودروی آتش نشانی، تقویت انبارهای امدادی و پوشش امداد هوایی برای امداد رسانی و توسعه و تجهیز پایگاه‌های امداد جاده‌ای اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر تعداد هفت ایستگاه لرزه نگاری در استان فعال است و دو ایستگاه دیگر در مدار بهره‌برداری قرار دارد، گفت: به منظور پوشش بخش‌های اولویت‌دار استان، پنج ایستگاه نیاز است که مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران مساعدت لازم در احداث و تجهیز ایستگاه‌ها اعمال کند.

وی خاطرنشان کرد: اصفهان در مدیریت بحران شهر تهران به عنوان استان جانشین و برای منطقه دو شهر تهران، استان معین در مدیریت بحران زلزله تعیین شده است که تقویت امکانات امدادی و تجهیزات پیش‌بینی و هشدار از جمله توسعه ایستگاه‌های لرزه‌نگاری و هواشناسی، استقرار رادار هواشناسی توسط سازمان هواشناسی کشور و نیز سامانه‌های هشدار سیل و زلزله از اولویت‌های مهم در کنترل به موقع حوادث است که حمایت دستگاه‌های ملی در تخصیص منابع اعتباری برای تأمین نیازها را طلب می‌کند.

کد خبر 673821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.