نهضت جمع‌آوری آثار شهدا شکل بگیرد

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج)استان اصفهان با تاکید بر اینکه باید نهضت جمع‌آوری آثار شهدا شکل بگیرد، گفت:جمهوری اسلامی با بزرگداشت شهدا به دنبال انتقال پیام شهدا و فرهنگ شهادت به نسل آینده و ملت‌های منطقه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار مجتبی فدا، عصر امروز-یکشنبه بیست‌وپنجم تیرماه- در جلسه ستاد بزرگداشت کنگره ملی شهدای استان اظهار کرد: اصفهان در شاخصه‌های ایثارگری بی‌نظیر است و مثل و مانندی چه در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و چه بعد از آن و در عرصه دفاع مقدس و دفاع از حرم نداشته و نخواهد داشت.

وی افزود: در روایات و احادیث اسلامی، بزرگی ثواب بعضی از اعمال با ثواب شهادت مقایسه می‌کنند، مثلاً اگر خانمی هنگام بارداری یا وضع حمل از دنیا برود، گفته می‌شود، شهید به حساب می‌آید یا تلاش برای روزی حلال پاداشی همانند شهادت دارد اما ثواب و پاداشی برای کسی که شهید می‌شود، بیان نشده‌است، چرا که اصلاً چنین پاداشی قابل شمارش نیست و خداوند فرموده‌اند من خود خریدار و خونبهای شهدا هستم.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) با اشاره به دیدار ۱۸۰ خانواده شهید اصفهانی با مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) گفت: معظم‌له در این دیدار خواستار تولید آثار ماندگار در قالب هنر شدند تا بتواند پیام شهدا را منتقل کند و آیندگان نیز بتوانند از این ظرفیت بهره بگیرند.

وی با بیان اینکه در این جلسه قرار است گزارش اقدامات کمیته و کارگروه‌های مختلف تشکیل شده برای برگزاری کنگره ملی شهدای استان اصفهان ارائه شود، ادامه داد: ثمره برگزاری کنگره ملی شهدای استان اصفهان در سال ۱۳۷۵ به غیر از چند کتاب و یک تندیس شهید چیز دیگری نیست، از این رو باید تلاش شود که آثار هنری مؤثر و ماندگاری تولید شود که تا سال‌ها بعد بتوانیم اثر آن را در جامعه مشاهده کنیم.

دستاوردهای کنگره ملی شهدای استان باید در شأن و منزلت مردم اصفهان باشد

سردار فدا با اشاره به دیدار اعضای ستاد کنگره ملی شهدای استان اصفهان با رهبر معظم انقلاب گفت: در این دیدار، ضمن گزارش فعالیت‌ها و اقدامات لازم، دستاوردهای حاصل از برگزاری این کنگره، در قالب نمایشگاهی ارائه می‌شود و از آن جایی که اصفهان با هنر عجین شده است و مردمان این دیار مبتکر و خلاق هستند، باید این دستاوردها در شأن و منزلت مردم اصفهان باشند.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان ۱۰ شهر بالای یک هزار شهید داریم، یادآور شد: یک هزار و ۸۶ ورزشکار شهید، یک هزار و ۱۰۰ کارمند شهید، شش هزار و ۸۰۰ شهید دانش‌آموز و شش هزار شهید کارگر و شش مدرسه بالای ۱۰۰ شهید تنها بخشی از کارنامه پرافتخار مردمان این استان است.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) با تاکید بر اینکه باید نهضت جمع‌آوری آثار شهدا شکل بگیرد، تصریح کرد: باید کتاب‌های خوبی چاپ شود و نمایشنامه‌های با قوتی آماده شود تا بتوان در تولید مستند و فیلم از آنها بهره گرفت.

وی با اشاره به اینکه حرکت در مسیر شهدا با سعادت و عاقبت بخیری همراه است، گفت: جمهوری اسلامی با بزرگداشت شهدا به دنبال انتقال پیام شهدا و فرهنگ شهادت به نسل آینده و ملت‌های منطقه است و همین موضوع باعث شده توطئه دشمن در داخل و خارج خنثی شود و جبهه مقاومت توانست با الهام از فرهنگ ایثار و شهادت پشت دشمن را به خاک بمالد.

سردار فدا با بیان اینکه شهدا محور وحدت ملی هستند، گفت: آن چیزی که مردم را نسبت به انقلاب وفادار نگاه داشته بزرگداشت شهدا و تکریم آنان است؛ مردم با اتکا به مسیر شهدا در بحران‌ها وفتنه‌ها به صحنه آمده و توطئه دشمن را خنثی کردند.

به گزارش ایمنا، در جلسه ستاد بزرگداشت کنگره ملی شهدای استان اصفهان که با حضور استاندار اصفهان و معاونان او برگزار شد، چند کمیته و کارگروه فعال به ارائه اقدامات انجام شده خود در خصوص برگزاری این کنگره پرداختند.

کد خبر 673801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.