دانش‌آموزان، سفیران کتاب‌خوانی شوند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: با پیگیری جدی موضوع "سفیران کتاب‌خوانی" در مدارس باید فرهنگ و حلاوت کتاب و کتاب‌خوانی در وجود دانش‌آموزان و جامعه نهادینه شود، چرا که این ظرفیت عظیم مغفول مانده است.

محمدرضا ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه‌ها با دستگاه‌های اجرایی مختلف نباید به صورت مکتوب صرف بماند، اظهار کرد: خواستار عملیاتی شدن تفاهم این اداره‌کل با نهاد کتابخانه‌های استان هستیم.

وی با بیان اینکه دانش‌آموز کتاب‌خوان، جامعه دوستدار مطالعه را در پی خواهد داشت، افزود: نهاد کتابخانه‌ها و آموزش و پرورش از لحاظ اهداف مشترک هستند، اما شکل کار آنها ممکن است متفاوت باشد، چرا که چگونگی تعریف روابط متقابل بین این دو نهاد، سبب بهره‌مندی بیشتر مخاطبان می‌شود، لذا ایجاد تقویم اجرایی مشترکی میان دو دستگاه ضروری است و باید از هر ارگان یک نفر به عنوان رابط برای پیگیری امور مشترک مشخص شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان درباره ایجاد ساعت کتابخوانی در مدارس، تصریح کرد: آشنایی دانش‌آموزان با محیط کتابخانه‌های عمومی ضروری است، چرا که اگر دانش‌آموز با کتاب مأنوس شود، آحاد جامعه با آن مأنوس خواهند شد و ذکر این نکته الزامی است که بیشتر مدارس دارای کتابخانه هستند، اما نیاز است از سوی نهاد کتابخانه‌ها حمایت شوند تا این فضا پویاتر شود.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری جدی موضوع "سفیران کتاب‌خوانی" در مدارس باید فرهنگ و حلاوت کتاب و کتاب‌خوانی در وجود دانش‌آموزان و جامعه نهادینه شود، چرا که این ظرفیت عظیم مغفول مانده است.

کد خبر 673785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.