آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه ارزش افزوده اعلام شد

بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی، مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی بهار ۱۴۰۲، تا پایان روز دوشنبه، بیست‌وششم تیرماه تمدید شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهلت ارسال اظهارنامه ارزش افزوده در بهار ۱۴۰۲ نیز همچون دوره‌های پیشین، ۱۵ روز پس از دوره مالی یعنی فصل بهار است. مهلت اظهارنامه ارزش افزوده کوتاه است بنابراین لازم است که افراد برای پیشگیری از تعلق جریمه، حتماً در این مدت نسبت به ارسال این اظهارنامه اقدام کنند.

بر اساس قانون پایان مهلت ارسال اظهارنامه ارزش افزوده بهار ۱۴۰۲، روز پنجشنبه پانزدهم تیرماه بوده است اما سازمان امور مالیاتی در راستای تشویق مودیان به خوداظهاری مالیاتی و فراهم کردن زمینه اجرای تکالیف قانونی، مهلت ارسال اظهارنامه ارزش افزوده دوره اول ۱۴۰۲ (بهار ۱۴۰۲) را تا پایان روز دوشنبه، بیست‌وششم تیرماه تمدید کرد.

بر این اساس مودیانی که در مهلت مقرر نسبت به تکمیل و ارسال اظهارنامه ارزش افزوده خود اقدام کنند، امکان برخورداری از بخشودگی صددرصدی جرایم تسلیم نکردن اظهارنامه در موعد مقرر برای دوره مزبور را (مشروط به درخواست مودی) خواهند داشت.

همچنین مودیانی که عضو سامانه مودیان شده‌اند، موظف به ارسال اظهارنامه تا تاریخ ذکر شده هستند.

آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه ارزش افزوده اعلام شد

بر اساس قانون دائمی ارزش افزوده که در تیرماه ۱۴۰۰ مصوب شد است، تا پیش از راه‌اندازی کامل سامانه مودیان، نحوه ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی و رسیدگی به آنها بر اساس قانون موقت ارزش افزوده مصوب ۱۳۸۷ و اصلاحات بعدی آن خواهد بود.

مهلت پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده حداکثر تا ۱۵ روز پس از انقضای هر دوره مالیاتی است، در صورتی که اظهارنامه ارزش افزوده در مهلت مقرر ارسال نشود و مالیات آن به‌موقع پرداخت نشود، جرایم مالیات بر ارزش افزوده برای مودیان مالیاتی تعیین خواهد شد.

تکمیل و ارسال اظهارنامه ارزش افزوده از طریق سامانه my.tax.gov.ir انجام می‌شود.

کد خبر 673731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.