آزادسازی ۵ ایستگاه خط ۲ مترو در دستور کار منطقه ۳ اصفهان است

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: آزادسازی محل احداث پنج ایستگاه خط دو متروی اصفهان در دستور کار این منطقه قرار گرفته و تاکنون ۸۰ میلیارد تومان برای آزادسازی ایستگاه‌های آمادگاه، نقش جهان و ابن‌سینا هزینه شده است.

محمدباقر کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه از ۲۳ ایستگاه خط دو متروی اصفهان، پنج ایستگاه آن در محدوده منطقه سه شهرداری قرار دارد، اظهار کرد: ۱۶ ایستگاه مترو حدفاصل دارک تا شهید حجازی در حال اجرا است که مرکزی‌ترین ایستگاه‌های آن شامل ایستگاه‌های ابن‌سینا، امام علی (ع)، نقش جهان، آمادگاه و امام‌حسین (ع) در این منطقه قرار گرفته است و برای احداث فضای اصلی ایستگاه، پله‌های فرار، تهویه و هواسازها نیاز به آزادسازی دارد.

وی با بیان اینکه منطقه سه تمام تلاش خود را برای آزادسازی به‌موقع این ایستگاه‌ها انجام می‌دهد، افزود: در ایستگاه ابن‌سینا ۷۷ متر مربع، ایستگاه نقش جهان (چهارراه شکر شکن) یک هزار و ۲۵۰ متر مربع و ایستگاه آمادگاه یک هزار و ۵۰۰ متر مربع زمین در دستور آزادسازی این منطقه قرار گرفته است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه با راه‌اندازی خط دو مترو حجم بار ترافیکی در مرکز شهر کاهش چشمگیری پیدا می‌کند، تصریح کرد: آزادسازی این نقاط برای احداث ایستگاه بسیار پرهزینه است، چراکه بخش زیادی از این پلاک‌ها دارای کاربری تجاری بوده و در مرکز شهر واقع شده که بابت تملک آن‌ها اعتبار بسیاری لازم است.

وی خاطرنشان کرد: هزینه آزادسازی این نقاط بر عهده منطقه سه شهرداری است و تاکنون ۸۰ میلیارد تومان برای آزادسازی ایستگاه‌های آمادگاه، نقش جهان و ابن‌سینا هزینه شده و بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیز برای تکمیل این پروژه مورد نیاز است.

کد خبر 673728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.