ساماندهی انبارهای ضایعات لنجان در محلی مشخص انجام شود

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان گفت: ساماندهی مراکز خرید و فروش ضایعات با تشدید نظارت‌ها توسط بازرسان اتاق اصناف و اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی شهرستان لنجان در حال انجام است و تقویت اینگونه بازرسی‌ها به طور قطع باعث از بین رفتن زمینه‌های موثر بعضی جرایم احتمالی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس کرمی پیش از ظهر امروز _ یکشنبه بیست و پنجم تیرماه_ در جمع مسئولان شهرستان لنجان با اشاره به اهمیت ساماندهی واحدهای صنفی ضایعاتی با هدف جلوگیری از تخلفات احتمالی، اظهار کرد: تقویت سازوکارهای نظارتی از جمله مراقبت بر انبارهای ضایعاتی و همچنین آموزش فعالان این صنف برای جلوگیری از معاملات غیرقانونی و خرید و فروش اموال مسروقه از جمله مباحثی است که امروز مورد توجه اتاق اصناف و اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی شهرستان لنجان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شاغلان در این حرفه باید مجوزهای لازم را کسب و با دقت و بر اساس قوانین فعالیت کنند، افزود: ساماندهی مراکز خرید و فروش ضایعات با تشدید نظارت‌ها توسط بازرسان اتاق اصناف و اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی شهرستان لنجان در حال انجام است و تقویت اینگونه بازرسی‌ها قطعاً باعث از بین رفتن زمینه‌های مؤثر در تولید برخی جرایم احتمالی خواهد بود.

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان با اشاره به اهمیت ساماندهی انبارهای ضایعات در محلی مشخص، تصریح کرد: ساماندهی انبارهای ضایعات در محل‌های مشخص و ارائه مجوز برای انجام فعالیت به متقاضیان علاوه بر اینکه بر حفظ ظاهر شهر اثر می‌گذارد، موجب افزایش نظارت پلیس، اتاق اصناف و اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی شهرستان لنجان نیز خواهد شد و فرصت سرقت خرد را کاهش می‌دهد.

کرمی تاکید کرد: هشدار دهی و اطلاع رسانی برای پیشگیری از سرقت و خرید اموال مسروقه باید از سوی رسانه‌ها به طور جدی دنبال و پیگیری شود و اتاق اصناف شهرستان لنجان از این ظرفیت برای آگاه‌سازی هرچه بیشتر جامعه هدف استفاده خواهد کرد.

وی اضافه کرد: تقویت سطح هماهنگی‌ها بین دستگاه‌های مسئول در حوزه‌های پیشگیری و مقابله با سرقت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تمام متولیان امر می‌توانند با رصد و پایش مداوم فعالیت‌ها اجازه هیچ‌گونه خرابکاری به سارقان و مال‌خران را ندهند.

در ادامه ناصر خاشعی، رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی شهرستان لنجان اظهار کرد: ضایعات اغلب پس از جمع‌آوری در یک محیط باز تحت عنوان «انبارهای ضایعات» انبار می‌شوند و با توجه به اینکه در برخی مواقع در میان قطعات انبار شده، چیزی وجود داشته باشد که به کار می‌آید، افرادی که در این رسته شغلی فعال هستند به افراد علاقه‌مند اجازه خرید قطعات مورد نیازشان را می‌دهند.

وی با بیان اینکه شاغلان در حرفه انبارهای ضایعاتی باید مجوزهای لازم را کسب و با دقت و بر اساس قوانین فعالیت کنند، ادامه داد: برخی از کارگاه‌های و انبارهای ضایعاتی فعال در شهرستان لنجان دارای مجوز فعالیت بوده و تعدادی از آنها نیز فاقد مجوز هستند و به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند.

بازرسی از بیش از ۱۰۰ انبار فروش ضایعات در لنجان

رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی شهرستان لنجان تصریح کرد: بازرسی اتاق اصناف و اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی شهرستان لنجان ساماندهی به دلایل مختلف از جمله جلوگیری از فعالیت‌های انبارهای فاقد مجوز و بروز هرگونه آسیب‌های اجتماعی، بهداشتی و امنیتی در شهر شناسایی و ساماندهی انبارهای ضایعاتی فاقد مجوزهای لازم را در دستور کار قرار داده است.

وی ادامه داد: بازرسی و پایش انبارهای ضایعات به صورت فشرده در دستور کار قرار گرفت و بیش از ۱۰۰ انبار فروش ضایعات طی فهرستی که در اختیار اتاق اصناف و اتحادیه قرار داشت، بازرسی شد.

خاشعی اضافه کرد: با توجه اهمیت فعالیت متصدیان واحدهای صنفی انبارهای ضایعات و حساسیت‌های موجود در این رسته شغلی آموزش چهره به چهره آنان در دستور کار اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی قرار گرفت فعالیت آنان در محل انبارهای ضایعات صرفاً در مواردی که در آئین نامه ذکر شده است انجام گیرد تا در حد امکان از برخورد قهری جلوگیری شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی شهرستان لنجان با بیان اینکه در صنعت ضایعات فلزی، مخاطرات فراوانی وجود دارد، عنوان کرد: آموزش مباحث امنیتی، ایمنی، بهداشتی، زیست‌محیطی از جمله مباحثی است که در برگزاری جلسات آموزشی چهره به چهره مورد توجه قرار دارد تا از بروز برخی تخلفات احتمالی انتظامی و حوادث مترتب این رسته شغلی جلوگیری شود.

خاشعی گفت: انبارهای ضایعاتی جزو مشاغل مزاحم به شمار می‌آید و شهرداری مسئول ساماندهی آن‌ها است، از این رو می‌توان با در نظر گرفتن زمینی برای فعالیت این رسته شغلی نسبت به جابه‌جایی این مشاغل اقدام و البته از فعالیت ضایعات فروشی‌های غیرمجاز نیز پیشگیری کرد.

وی افزود: ساماندهی انبارهای ضایعات در محل‌های مشخص و ارائه مجوز برای انجام فعالیت به متقاضیان علاوه بر اینکه بر حفظ ظاهر شهرها اثر می‌گذارد، باعث افزایش نظارت اتحادیه و پلیس نیز خواهد شد.

کد خبر 673725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.