گزارشی مبنی بر میزان تحقق طرح هوشمندسازی شهرداری پایتخت ارائه نشده است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: بیش از شش حکم و بند مستقیم پیرامون هوشمندسازی و خدمات غیرحضوری شهرداری در برنامه چهارساله مدیریت شهری مرقوم شده، اما تاکنون گزارش میزان تحقق این بندها در خصوص هوشمندسازی به شورای اسلامی شهر ارسال نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد صادقی امروز _یکشنبه بیست‌وپنجم تیرماه_ در صدوشصت‌ویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به اقدامات شهرداری در یک هفته گذشته، اظهار کرد: جشن بزرگ غدیر به خوبی برگزار شد و باید از مردم و مسئولان شهری قدردانی کنیم. این امر نشان داد با برنامه‌ریزی صحیح و اقدام باتدبیر می‌توان برنامه‌های بزرگی را در شهر برگزار کرد که رضایت شهروندان را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: اقدامات خوبی در حوزه هوشمندسازی انجام شده است و از شهرداری می‌خواهم که از دست‌اندرکاران به نحو مقتضی تقدیر به عمل آورد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: با توجه به درج بارکد نیازی به نقش بستن امضا و ایجاد امضاهای طلایی نیست و نقش امضا باید از فرم‌ها حذف شود.

صادقی تصریح کرد: با محاسبه سیستمی و چک دستی بعضی از آن‌ها، دیگر نیازی به محاسبه دستی عوارض نیست و تمام محاسبات و فیش‌های دستی باید فوری جمع‌آوری شود. مشاهده می‌شود که برای مالکان، ابتدا عوارض به صورت دستی محاسبه، با خودکار روی کاغذ نوشته و سپس سیستمی می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر شهرداری تهران همچون سایر شهرداری‌ها در رتبه‌های آخر دستگاه‌های متصل به سامانه ملی مجوزها است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: تنها اتصال به سامانه ایجاد شده است، اما خدمتی از طریق درگاه ملی ارائه نمی‌شود. شهرداری ارائه ۳۳ خدمت را در درگاه ملی مجوزها تا پایان خردادماه وعده داده بود که این اقدام انجام نشده است.

صادقی افزود: بیش از شش حکم و بند مستقیم پیرامون هوشمندسازی و خدمات غیرحضوری شهرداری در برنامه چهارساله مدیریت شهری مرقوم شده، اما تاکنون گزارش میزان تحقق این بندها پیرامون هوشمندسازی به شورای اسلامی شهر ارسال نشده است.

کد خبر 673702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.