جابه‌جایی سکوی میانی تخلیه زباله‌ دارآباد ضرورت دارد

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به جابه‌جایی سکوی میانی تخلیه زباله‌ دارآباد گفت: مکان‌یابی ایستگاه‌های میانی برای جمع‌آوری پسماند و رعایت پیوست‌ها و ملاحظات محیط زیستی، اجتماعی، ترافیکی، شهرسازی، زمین‌شناختی، زیباشناختی و بهداشتی مهم و کلیدی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا شمس‌احسان امروز _یکشنبه بیست‌وپنجم تیرماه_ در صدوشصت‌ویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود اظهار کرد: از برگزارکنندگان جشن ۱۰ کیلومتری نکوداشت روز عید غدیر تشکر و قدردانی می‌کنم، به‌طور قطع این اقدام بسیار ارزشمند و بی‌نظیر در ابعاد مختلف قابل تقدیر است.

وی با اشاره به ضرورت جابه‌جایی سکوی میانی تخلیه زباله دارآباد افزود: در مکان‌یابی ایستگاه‌های میانی برای جمع‌آوری پسماند، رعایت پیوست‌ها و ملاحظات محیط زیستی، اجتماعی، ترافیکی، شهرسازی، زمین‌شناختی، زیباشناختی و بهداشتی از قبیل تصفیه‌سازی و بی خطرسازی شیرابه حاصل از پسماندهای خانگی بسیار مهم و کلیدی است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: به‌طور کلی مکان و موقعیت ایستگاه نباید مورد اعتراض شهروندان قرار گیرد، علاوه بر آن باید قابلیت دسترسی مطلوب ماشین‌آلات نسبتاً سنگین برای جمع‌آوری و انتقال نهایی پسماند فراهم شود.

شمس‌احسان با بیان اینکه سکوی میانی تخلیه زباله دارآباد واقع در منطقه یک شهر تهران در سال‌هایی طراحی و تجهیز شده که محدوده مجاور آن خالی از سکونت بوده است، تصریح کرد: امروزه با گسترش ساخت‌وساز، این ایستگاه به نوعی در میانه بافت مسکونی قرار گرفته است که در عمل با شَهریت این محدوده مغایرت اساسی دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به وصول شکایات متعدد شهروندان این محدوده در ارتباط با نوع فعالیت این ایستگاه از لحاظ آلودگی هوا، بوی ناخوشایند و آلودگی صوتی به ویژه در شب، چالش رعایت نکردن مسافت لازم تا حریم منطقه مسکونی را مضاعف می‌کند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در راستای پاسخگویی به مطالبات شهروندان ضرورت دارد که زمین‌های مناسب‌تری که چالش‌های محیطی و اجتماعی کمتری برای شهروندان ایجاد می‌کند، به عنوان مکان جایگزین انتخاب شود.

شمس‌احسان اضافه کرد: ایستگاه میانی جمع‌آوری پسماند ضلع غربی دریاچه شهدای خلیج‌فارس که در مجاورت میدان میوه و تره‌بار و باغ سمن‌ها است و ورودی اصلی غربی دریاچه محسوب می‌شود، موجب ایجاد منظره نامناسب، بوی نامطبوع و آلودگی شده است.

وی گفت: با توجه به مواردی که مطرح شد، جلوگیری از ادامه روند حاضر اهمیت دارد و از مدیریت شهری تهران انتظار دارم برای ارتقای منفعت عمومی شهروندان، از طریق کار کارشناسی نقاط جایگزین را مورد بررسی قرار دهد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: ملاحظات محیط زیستی به‌ویژه توان اکولوژیکی منطقه و حفظ سلامت شهروندان باید در اولویت قرار گیرد و گزارش نهایی در صحن شورای اسلامی شهر ارائه شود.

کد خبر 673693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.