بزرگ‌ترین نیروگاه بیوگاز کشور سال آینده در مشهد به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: عملیات ساخت نیروگاه بیوگازسوز مشهد دی‌ماه سال گذشته با برنامه زمان‌بندی هجده ماهه با مشارکت بخش خصوصی در سایت شماره دو سازمان مدیریت پسماند مشهد آغاز شد.

به گزارش ایمنا، مسعود رضوی اظهار کرد: زباله‌های دفن‌شده در محل‌های دفن زباله پس از گذشت حدود یک‌سال از زمان دفن، شروع به تولید گاز متان می‌کند که با ساخت نیروگاه بیوگازسوز این گازها به‌وسیله دستگاه مکنده از محل‌ها و چاه‌های ایجاد شده از لندفیل گرفته می‌شود، خوراک موتور ژنراتوراست و به انرژی برق تبدیل می‌شود.

وی افزود: مقرر شده است برق تولیدی از نیروگاه بیوگازسوز شهرداری خریداری و به شبکه برق توزیع شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: عملیات ساخت نیروگاه بیوگازسوز مشهد از دی‌ماه سال گذشته با برنامه زمان‌بندی هجده ماهه با مشارکت بخش خصوصی در سایت شماره دو مدیریت پسماند مشهد آغاز شد.

رضوی ادامه داد: ظرفیت اسمی این نیروگاه سه‌مگاوات در ساعت است و با آغاز فعالیت این نیروگاه با دو دستگاه مولد، دو مگاوات ساعت برق تولید خواهد شد.

وی تصریح کرد: پنجاه هکتار از سایت دفن زباله مشهد در اختیار شرکت سرمایه‌گذار برای ساخت این نیروگاه قرار گرفته است. ارزش فعلی این پروژه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی آن ۱۵ درصد است و تا خرداد سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: شرکت برق مشهد باید برای اتصال برق تولیدی به شبکه سراسری برق برابر هماهنگی‌های سال گذشته همکاری و همراهی لازم را داشته باشد.

کد خبر 673685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.