آتش‌نشانی رشت نیازمند تجهیزات و خودروهای به‌روز آتش‌نشانی است

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: این سازمان به منظور عملکرد بهتر در عملیات‌های اطفای حریق‌، امداد و نجات نیازمند تجهیزات و خودروهای آتش‌نشانی جدید و استاندارد است.

شهرام مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در حال حاضر، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با تعداد ۳۸۰ نیروی انسانی و ۹۰ دستگاه خودرو سبک، نیمه‌سنگین و سنگین و موتور سیکلت در ۱۵ ایستگاه فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه تجهیزات و نیروی انسانی سازمان‌های آتش‌نشانی باید نسبت به توسعه شهر و پیشرفت تکنولوژی تقویت شود، افزود: چنانچه یک آتش‌نشان زُبده بهترین آموزش‌های دنیا را دیده باشد، بدون امکانات و تجهیزات لازم نمی‌تواند در عملیات‌ها اقدام مؤثری انجام دهد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با بیان اینکه درآمدهای شهرداری‌های کشور به ریال است، اما این نهاد لوازم و تجهیزات آتش‌نشانی را باید با دلار خریداری کند، خاطرنشان کرد: به دلیل اعمال تحریم‌های متعدد و بالا بودن نرخ تورم، لوازم و تجهیزات آتش‌نشانی قیمت بالایی دارد، به راحتی در دسترس نیست و باید از کشورهای خارج خریداری و وارد ایران شود.

مؤمنی تصریح کرد: در حال حاضر قیمت لوازم انفرادی یک آتش‌نشان حدود ۲۰۰ میلیون تومان و ارزش یک خودروی نردبان آتش‌نشانی ۵۵ متری حدود ۷۰ میلیارد تومان و تأمین منابع مالی این تجهیزات برای شهرداری‌ها بسیار سنگین است.

وی با بیان اینکه بر اساس استاندارد میانگین عمر خودروهای آتش‌نشانی در دنیا حدود پنج تا هشت سال است، تاکید کرد: طی دو سال گذشته ۱۳ دستگاه خودروی آتش‌نشانی توسط شهرداری خریداری و وارد ناوگان سازمان آتش‌نشانی رشت شده که با تجهیزات جدید در حال حاضر میانگین عمر خودروهای این سازمان از ۲۵ سال به حدود ۱۴ سال رسیده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با بیان اینکه این سازمان به منظور عملکرد بهتر در عملیات‌های اطفای حریق‌، امداد و نجات نیازمند تجهیزات و خودروهای آتش‌نشانی جدید و استاندارد است، گفت: مدیریت شهری جدید رشت اعتقاد دارد سازمان آتش‌نشانی به عنوان ارتش دفاعی به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کند؛ لذا در تلاش هستیم تا تجهیزات و نیروی انسانی این سازمان هرچه زودتر تقویت شود.

مؤمنی با بیان اینکه به تازگی دو دستگاه خودروی سازمان آتش‌نشانی رشت بازسازی و اوورهال شده است و به زودی به تانک و پمپ آب مجهز خواهد شد، افزود: امسال نیز دو دستگاه خودروی نیمه‌سنگین اطفای حریق خریداری و وارد ناوگان خودرویی سازمان آتش‌نشانی رشت خواهد شد.

به گزارش ایمنا، شهر رشت مرکز استان گیلان بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول شبانه‌روز این جمعیت به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد.

کد خبر 673652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.