اعتراض شهرداری به عدم استماع فسخ قرارداد قطار شهری اهواز

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: رای بدوی دادگاه درباره خلع ید پیمانکار قطار شهری اهواز و عدم استماع فسخ قرارداد صادر شده است، اما هم پیمانکار پروژه و هم شهرداری اهواز نسبت به آن اعتراض کرده‌اند.

سیاوش محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در ماجرای حقوقی شهرداری اهواز و شرکت کیسون به عنوان پیمانکار قطار شهری اهواز، شهرداری به عنوان خواهان دو خواسته خلع ید و استماع فسخ قرارداد داشته، اما رأی بَدوی دادگاه برای خلع ید پیمانکار و عدم استماع فسخ قرارداد صادر شده است، بر همین اساس شهرداری برای عدم استماع و شرکت کیسون نسبت به خلع ید اعتراض کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری خلع ید شرکت کیسون را پذیرفته است، افزود: اعتراض شهرداری بر این است که چرا رأی بر استماع فسخ قرار انجام نشده است، با مشورت‌های صورت گرفته یا توجه به اعتراض شرکت کیسون، شهرداری اهواز در لحظات آخر اعتراض خود را اعلام کرد، چراکه تفاوت آن بسیار زیاد خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با تاکید بر اینکه در فسخ قرارداد تمام ضرر متوجه شرکت کیسون خواهد بود، خاطرنشان کرد: پرونده به دادگاه تجدید نظر ارجاع شده است و برای تعیین تکلیف باید منتظر تشکیل دادگاه تجدید نظر باشیم، انتظار می‌رود این دادگاه هرچه سریع‌تر تشکیل شود تا تکلیف پروژه قطار شهری اهواز مشخص شود و برنامه‌ریزی برای انجام اقدامات لازم به منظور فعالیت مجدد این پروژه انجام گیرد.

به گزارش ایمنا، قرارداد متروی اهواز از سال ۱۳۸۵ میان شرکت کیسون به عنوان اجراکننده و شرکت نورینکو چین به عنوان تأمین ‌کننده تجهیزات با شهرداری کلان‌شهر اهواز منعقد شد؛ این طرح با گذشت بیش از ۱۷ سال در مجموع حدود ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رأی بَدوی دادگاه درباره خلع ید شرکت کیسون از طرح متروی اهواز سوم خردادماه امسال صادر شد و شرکت کیسون ۲۰ روز مهلت داشت تا به این حکم اعتراض کند.

کد خبر 673633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.