رئال‌ نباید برای جذب امباپه عجله کند / مادرید منتظر انفجار PSG

به نظر می‌رسد پاری‌سن‌ژرمن کیلیان امباپه را بفروشد و رئال مادرید دست بالاتر را برای رقم زدن این انتقال دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز شنبه هفته گذشته، مصاحبه‌ای که در ماه ژوئن انجام شده بود، منتشر شد. کیلیان امباپه در این مصاحبه، درباره فشارهای زندگی در پاری‌سن‌ژرمن صحبت کرد. او اظهار کرد که مورد قدردانی قرار نگرفته است، کیلیان تاکید کرد که می‌خواهد قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود و این سوال را مطرح کرد که آیا پاری‌سن‌ژرمن می‌تواند به این موفقیت برسد یا خیر؟ درنهایت، او با صحبت‌های خود در باشگاه «تفرقه» ایجاد کرد. مدتی بعد، شش بازیکن فعلی پی‌اس‌جی به ناصر الخلیفی، رئیس باشگاه در مورد این مصاحبه شکایت کردند. لئوناردو، مدیر ورزشی سابق نیز از امباپه خواست تا باشگاه را ترک کند.

در حالی که به نظر می‌رسد پاری‌سن‌ژرمن در بحران فرورفته است، رئال‌مادرید برای جذب ستاره فرانسوی در وضعیت رویایی قرار دارد. لوس بلانکوس مدتی است که می‌داند امباپه می‌خواهد برای آنها بازی کند. او این را صریح نگفته است، اما به‌طور گسترده گزارش شده که برنامه او این است که در اسرع وقت، به ترکیب سفیدپوشان اضافه شود. امباپه با سرزنش باشگاهش و ناراحت کردن مالکش، در عمل کار را برای رئال آسان‌تر کرده است و به صورت علنی نشان می‌دهد که او برای چالشی جدید در پایتخت اسپانیا آماده است. با هر توییت، حالت چهره یا نظر بازیکن، موقعیت مذاکره PSG ضعیف می‌شود و مادرید قوی‌تر از قبل می‌شود.

رئال‌ نباید برای جذب امباپه عجله کند/ مادرید منتظر انفجار PSG

وضعیت بازی

این سناریو جدید نیست. بازیکنان از نوشتن قراردادهای جدید خودداری می‌کنند تا دائماً نقل و انتقال انجام دهند، اما این قدرت امباپه بوده است که زمانی که ستاره فرانسوی قراردادش را با دریافت پول زیادی، از فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ تمدید کرد، اطمینان داشت که کنترل آینده خود را در دست خواهد داشت و در عین حال به پردرآمدترین بازیکن تاریخ فوتبال تبدیل خواهد شد.

او همواره در حال برنامه‌ریزی این نکته بود، توافق را طوری تنظیم می‌کرد تا همیشه این گزینه را داشته باشد که مجبور به نقل و انتقال شود، آن هم قبل از اینکه احتمالاً پول بیشتری برای ماندن بخواهد. تنها کاری که امباپه در حال حاضر انجام داده، سرعت بخشیدن به جدول زمانی است. پاری‌سن‌ژرمن احتمالاً می‌دانست که کار آنها نیز به اینجا ختم خواهد شد، اما نگاهی به قراردادی که به او پیشنهاد کردند، نشان داد باشگاه، بی‌سروصدا امیدوار بود که امباپه شاید به آن پایبند بماند.

پرداختِ «پاداش وفاداری» سالانه به او، یک پرداخت کاملاً منطقی به مبلغ ۷۰ میلیون یورو (۶۰ میلیون پوند / ۷۵ میلیون دلار) در ازای موافقت با ماندن در باشگاه بود. آن‌ها احساس می‌کردند که می‌توانند ستاره خود را با پرداخت پول نقد بیشتر، حفظ کنند. کیلیان امباپه را به اندازه کافی ثروتمند کنید، یک تیم بسیار خوب اما معیوب تشکیل دهید، آن‌گاه کاپیتان ممکن است تمایل داشته باشد که در کنار تیم بماند.

اما برعکس این اتفاق، افتاده است. پاریسی‌ها به امباپه قدرت مالی و فوتبالی بی‌سابقه‌ای داده‌اند و این پول، هر چند که برای ستاره آنها، فوق‌العاده باشد، اما شروع به از دست رفتن ارزش او کرده است. به نظر می‌رسد هیچ جایزه سالانه، کمپین تبلیغاتی یا شعارهای هواداران در ورزشگاه پارک دو پرنس، نمی‌تواند جذابیت بازی در لباس سفید رئال‌مادرید را کتمان کند.

رئال‌ نباید برای جذب امباپه عجله کند/ مادرید منتظر انفجار PSG

موقعیت PSG ضعیف شد

با این حال، آنچه PSG برای آن برنامه‌ریزی نکرده است، زمان انتقال امباپه است. زمانی که مشخص شد کیلیان، آپشن قراردادش را برای ماندن تا سال ۲۰۲۵، فعال نخواهد کرد، ظاهراً باشگاه عصبانی شد، اما این واکنش غیرمنطقی، به شکلی نبود که نشان دهد آن‌ها به‌طور علنی می‌خواهند بهترین بازیکن خود را بفروشند، اما، در آن مرحله، آنها هنوز هم قدرت مذاکره داشتند. در واقع، تا زمانی که امباپه بیشتر در مورد این موضوع اظهار نظر نکرده باشد، سران PSG می‌توانند قیمتی را برای فروش بازیکن خود تعیین کنند.

هر حرکت عمومی می‌تواند بر تعادل روند مذاکرات محرمانه نقل و انتقالات، تأثیر بگذارد و این اظهارات مکرر امباپه، در آخرین مصاحبه بوده که کفه ترازو را به سمت رئال‌مادرید تغییر داده است. طبق گزارش‌ها، PSG قیمت اولیه درخواستی خود را ۲۰۰ میلیون یورو (۱۷۱ میلیون پوند / ۲۱۷ میلیون دلار) تعیین کرده، اما تا الان هرگز این مقدار پول را از طرف مادریدی‌ها دریافت نکرده است. به هرحال، رئال به یک مهاجم نیاز دارد و ممکن است مجبور به پرداخت هزینه انتقال شود.

شاید حتی این امید بیرون از باشگاه پاریسی هم وجود داشت که امباپه بتواند بماند، به‌خصوص اگر این بازیکن به اندازه کافی ساکت بماند تا مذاکرات تمدید قرارداد انجام شود. با این حال، اکنون با انتشار بیانیه‌های عمومی امباپه در رسانه‌های اجتماعی، پاریسی‌ها می‌بینند که نفوذ آنها حتی بیشتر از این هم، در حال از بین رفتن است. در حال حاضر، آنها باید راهی را پیدا کنند تا در اسرع وقت بتوانند با ستاره خود، مذاکراتی انجام دهند.

رئال‌ نباید برای جذب امباپه عجله کند/ مادرید منتظر انفجار PSG

تابستان رئال مادرید تا اینجای کار

فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید، به‌عنوان مذاکره‌کننده‌ای تندرو اما صبور شناخته می‌شود، جود بلینگهام، که پرز و تیمش ماه‌ها قبل از امضای قرارداد ۱۰۳ میلیون یورویی (۸۹ میلیون پوند/۱۱۲ میلیون دلار) حسابی با او صحبت کردند، مهم‌ترین خرید لوس‌بلانکوس در تابستان است. جنبه فرصت‌طلبانه پرز نیز در او منعکس می‌شود. این مدیر می‌دانست با پرداخت اندکی بیش از بند آزادسازی آردا گولر به فنرباغچه، بارسلونا را برای خرید این اعجوبه شکست خواهد داد.

ادامه تابستان رئال نیز به همین ترتیب معقول بوده است. آنها از گزینه بازخرید مدافع کناری (فران گارسیا) استفاده کردند و در حالی که به نظر می‌رسید امضای قرارداد با خوسلوی مُسن، چندان منطقی به نظر نمی‌رسد، او را هم از اسپانیول جذب کردند.

اما همه‌چیز به این راحتی نبود. جدایی ناگهانی کریم بنزما و پیوستن به لیگ‌برتر عربستان، باعث شده است تا آنها به یک مهاجم نیاز داشته باشند، در حالی که خروج مارکو آسنسیو می‌تواند به نوعی در جناح راست برای رئال دردسر ایجاد کند. اگر بنزما در برنابئو مانده بود، نیازی نبود لوس‌بلانکوس برای خرید یک مهاجم کلاس جهانی، هزینه اضافه پرداخت کند. با این حال، اکنون آنها به اجبار بر سر میز مذاکره نشسته‌اند و آنجا است که پاری‌سن‌ژرمن فکر می‌کند ممکن است از یک مزیت برخوردار باشد. مادرید تا حدودی به جایگزینی چیزی که می‌فروشد، نیاز دارد، اما غول‌های اسپانیایی اکنون می‌توانند صبور باشند و وقت خود را بگذرانند.

رئال‌ نباید برای جذب امباپه عجله کند/ مادرید منتظر انفجار PSG

آیا او می‌تواند جای دیگری برود؟

اگر آنها در نهایت تصمیم به فروش امباپه بگیرند، PSG امیدوار است جایگزین‌هایی برای او وجود داشته باشد. فابریتزیو رومانو گزارش داده است که سران باشگاه فرانسوی مایل به شنیدن پیشنهادهای دیگر تیم‌ها نیز هستند و شایعاتی مبنی بر اینکه هم لیورپول و هم آرسنال می‌توانند پیشنهادی غافلگیرکننده برای این مهاجم ارائه دهند، وجود دارد. یک چرخش رویایی برای پاریسی‌ها، این است که نه تنها امباپه را از حضور در مادرید محروم کنند، بلکه ببینند او، برای پولی بیشتر از آنچه لوس بلانکوس پیشنهاد می‌کند، به تیم دیگری برود.

چند باشگاه ثروتمند وجود دارد که می‌توانند کیلیان را جذب کنند. واضح‌ترین رقیب مادرید، (منچسترسیتی)، شاید تنها بازیکن جهان را در اختیار دارد که می‌تواند بر اساس دلایل منطقی، ادعا کند که بهتر از امباپه است. اینکه او هم‌پست بچه غول نروژی است، پیشنهاد دادن سیتی را تقریباً غیرممکن می‌کند. منچستریونایتد بودجه محدود و چندین پست برای تقویت کردن دارد، صرف کردن همه هزینه‌ها برای فقط یک بازیکن، نوعی خطا است که آن‌ها نمی‌توانند مرتکب شوند. همین امر در مورد بایرن‌مونیخ نیز صدق می‌کند که به یک مهاجم شش‌دانگ نیاز دارد، اما به نظر می‌رسد که چشمانش به هری کین دوخته شده است. همیشه این احتمال وجود دارد که یک باشگاه بتواند قیمت را بالا ببرد. منچسترسیتی اوایل این ماه با پیشنهادهای خود برای دکلان رایس از وستهام ثابت کرد که یک پیشنهاد غافلگیرکننده مطمئناً می‌تواند سود یک باشگاه را افزایش دهد. رسیدن پیشنهاد از لیگ حرفه‌ای عربستان، اگرچه بعید است که توسط خود بازیکن پذیرفته شود، اما نباید آن را منتفی دانست.

با این حال، همه این‌ها جایگزین‌های خیالی به نظر می‌رسند. ممکن است پاری‌سن‌ژرمن با دامن زدن به شایعات، در شرایط دیگر کار خود را انجام دهد، اما مطمئناً خود امباپه می‌خواهد در پایتخت اسپانیا بازی کند.

رئال‌ نباید برای جذب امباپه عجله کند/ مادرید منتظر انفجار PSG

باید منتظر چه اتفاقی باشیم؟

بنابراین، طرف فرانسوی احتمالاً باید به سرعت ستاره خودش را بفروشد. در سه هفته گذشته گزارش شده که پاری‌سن‌ژرمن فقط یک هفته دیگر به امباپه فرصت داده است تا در تصمیمش، یک چرخش هیجان‌انگیز انجام دهد و قراردادی گران‌تر و تاثیرگذارتر را برای تمدید اقامتش در پاریس امضا کند. آن‌ها این بار واقعاً همین منظور را دارند، اما هر روز که می‌گذرد، باشگاه شانس خود را برای به حداکثر رساندن سود حاصل از فروش فوق ستاره فرانسوی، کاهش می‌دهد.

و در حال حاضر، رئال‌مادرید مجبور نیست کاری انجام دهد، آنها در موقعیتی از آرامش قرار دارند. لوس بلانکوس می‌تواند تقریباً مطمئن باشد که امباپه می‌خواهد برای آنها بازی کند، در حالی که روی این واقعیت حساب می‌کند که او قرارداد دیگری را نمی‌پذیرد. این انتقال، زمانی یک مذاکره طولانی بود که به نظر می‌رسید به دقت زیادی نیاز دارد.

چند هفته پیش، مادرید دلیلی برای ترسیدن داشت. بنزما رفته بود، در حالی که انبوهی از گزینه‌های قابل توجه کهدر بازار وجود داشتند، برای خرید، چندان مناسب به نظر نمی‌رسیدند. اگرچه امباپه روزی می‌تواند مال آنها باشد، اما این احتمال وجود داشت که لوس بلانکوس بدون یک مهاجم با کیفیت، پا به فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ بگذارد. حالا، آنها می‌توانند منتظر کسی باشند که دوستش دارند و بنشینند و انفجار PSG را تماشا کنند.

کد خبر 673629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.